tisdag 29 december 2009

Snart nytt år=nya vanor

Jaha snart är det nytt år(igen) och nya nyårslöften. Jag brukar oftast ha .träna mera, må bra och gå ner i vikt som löften Det brukar funka ett par veckor sen skiter det sig. Men nu tänkte jag: ifall jag sätter igång innan nyår kanske det kan hålla i sig lite bättre? Så idag traskade jag iväg till Viktväktarna(tog bilen, menlåter bättre med traskade). Jag började i VV förra året men då i slutet på november och har kvar papprena från den gången. (kunde inte vara med så länge för att jag blev gravid) Men från den gångens invägning till dagens invägning har jag bara gått upp 2 hg! Inte mycket för en som varit gravid mellan invägningarna! Så nu skall jag lägga mig och läsa all info, de har infört ett nytt system så det är bara att lära om sig. Mitt första mål är att gå ner 5% till alla hjärtans dag. Ska fundera ut lite olika mål ikväll.

Det skall bli spännade och se hur det kommer gå, men jag vet att följer jag det hela så går jag ner. Bara att vara stenhård nu i början så att man kommer in i det hela!

Albert var 4 månader igår. Snart skall han få börja med smakportioner eller vad det nu heter. Men jag vill vänta lite, vill att kan sitta lite och att vi ska ha en barnmatstol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar