söndag 27 december 2009

Julhelgen


Var tvungen att på annadagen slänga mig i snön och göra mig en ...


...snöängel!



Albert i julklappskläder.




Albert är uppklädd för att fira julafton, en snygging i fluga.






En mycket fin o grann gran hos min syster med massa julklappar!


Det har varit en väldigt bra jul. Självaste julafton firades med 25 andra hemma hos min syster. Så skönt att de bor i ett slott:) nja iallfall ett stort hus med 2 våningar så alla barn var på övervåningen och lekte. De kom bara ner när det var mat & tomtebesök. Albert fick så många fina julklappar mest uppskattar han just nu en bläckfisk som man kan stoppa i munnen eller pillra på. Jag tycker nog det är roligast när han får kläder:) Att det var snö på julafton var oxå trevligt.










Juldagen tillbringades i vacum. Vi alla tre var lite trötta. Albert sov väldigt mycket och jag o P gjorde inte många knop. Jag var ut på en kortkort promenad i ösregn med syrran. Det fick räcka med den aktiviteten. Annadagen tillbrigades hos svärmor med kalkonmiddag med Alberts kusiner och föräldrar. Blev även julklappar denna dag till Albert.










Idag tog vi en promenad ner till Allum tillsammans med våra grannar. Det var inte så mycket folk som jag trodde det skulle vara, hittade ett par byxor på rean. Något annat på rean köptes inte. Ett besök in på Ica som jag självklart hamnade i fel kö i har jag nu beslutat att bli självscanningskund. Kan vara så att mina grannar har med en finger i spelet:)





När vi kom hem från Allum gjorde P en riktig söndags middag, pannkakor. Efter maten var jag tvungen att sova middag. När P sen väckte mig var jag fortfarande helt slut men efter 3 koppar kaffe är jag nu på G. P har öppningen tre dagar i rad på jobbet så han har redan lagt sig. Så nu när mina grabbar sover kan jag greja ostört vid datorn utan att känna att mig tråkig.

2 kommentarer:

  1. Jag är så van vid shop-express (man behöver inte lägga upp på nåt band, bara rätt ner i kassen) så idag när jag handlade på Hemköp, glömde jag alla varorna kvar på bandet och var precis påväg ut genom dörren när kassörskan ropade efter mig. Jag hade verkligen glömt av det och hade säkert inte märkt det förrän jag kom hem annars. Så helt bra är det inte :)

    Vilken fantastiskt snygg ängel du gjort, mina blir aldrig så bra!

    SvaraRadera
  2. Har precis fått en kommentar på min blogg att det faktiskt inte heter Shop-express på ICA, utan SJÄLVSCANNING, så det är väl bäst att jag kommenterar mitt eget fel här också, så jag inte åker dit på det fler gånger, du har ju trots allt skrivit helt rätt :) Men hursomhelst så är det MYCKET bra!

    SvaraRadera