fredag 18 december 2009

16 veckor!

Här är Albert 2 dagar och har på sig en pampersmössa och bamsetröja...
16 veckor är han idag och då sitter kläderna så här. Huvudet har vuxit en hel del och bodyn är alldeles för kort i grenen.


Här myser Albert med sin apa som han fått. Albert får fortfarande mycket fina presenter. Det tycker han är roligt och tackar så mycket.

Här myser vi. Det är så gott och ligga och mysa. Albert tycker om att stå upp och hoppa lite på mamma. Dregla,spy,prata och skratta är andra roliga sysselsättnigar. Men le när kameran kommer fram vill han inte.
Igår var Alberts föräldrar ute tillsammans förförsta gången utan Albert. En kompis var barnvakt och vi var på Jingel Hells bells på Storan. Det var roligt att komma ut. Vi ringde inte och kollade hur det gick och kollade bara mobilerna i pauserna. Ifall barnvakten skulle få panik om Albert skrek,spydde eller baja förmycket:) Det enda messet som kom från barnvakten var att snusen var slut så om vi kunde köpa med det när vi kom. Skönt att det gick bra, barnvakter är ju bra att ha och det är ju synd ifall de blir bortskrämda med engång.
Idag skulle Albert och jag handla lite på Allum.Varken jag eller P är roade av att gå i affärer...inte Albert heller. Han sov när vi kom dit, men vaknade efter en stund, var lugn en stund men sen började han skrika..högre och högre..varken nappen eller att jag bar runt honom hjälpte. Tillslut la jag bara grejorna i en hög och gick. Han lugnade ner sig först när vi kommit ut i bilen. Så jag har bestämt att den som skall handla julklappar åker dit utan barn...bästa lösningen för alla.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar