tisdag 22 december 2009

BVC- 3månader & 3 veckor-besök

Igår tog jag och Albert en skön vinterpromenad ner till Bvc. Vi var ute i god tid så vi hann se P ha en utelektion i juldanser, vi hann även in och ta en kaffe i personalrummet och Albert fick visa upp sin blåvita stickade tröja med ett stort leende. P chef som är Gaisare påminnde om att det fanns en Gaisare på 60talet som hette Albert och att det var snällt att vi tänkte på det när vi bestämde namnet. (Vilket vi inte alls hade tänkt på:))

På BVC pratade vi lite om Alberts kräkningar, och kom fram till att om han inte gått upp i vikt så får vi utreda mera...så det var bara klä av killen och lägga han på vågen( innan vi gick ut hade Albert lagt ett jättelass i blöjan så jag hoppades att det var lite + idag iallafall)

Jag behöver inte vara orolig över min sons kräkningar...han hade gått upp 560 g. (på 3v.) och växt 1,5 cm. Så nu väger han 5690g o är 61 cm lång. Följer sin kurva perfekt. Nu skall vi inte till BVC förrän på 5månaders dagen(28/1).Det är en torsdag så då får P gå. Från och med 7 jan är P föräldraledig mån & to. Då ska Albert få sin andra vaccination så jag är glad att jag inte är med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar