torsdag 10 december 2009

Kräkmästaren

Tog en promenad ner till Allum idag. Albert sov gott i vagnen ända tills jag skulle gå i affärerna. Det gillade han inte alls så jag fick ha honom på armen. Jisses va damerna i kön på Kappahl tjattrade om Albert stora blå ögon, självklart svarade han med ett stort leende och då höll damerna på att gå i taket. Lite smickrande är det ju att höra att man har ett sött barn.
Blev inte så långvariga på Allum, skulle ta bussen hem men jag missade den precis så jag bestämde mig för att gå. Det är verkligen uppför till Furulund. Skulle till Furulund C för att köpa födelsedagsblomma till syrran som fyller år idag. Men som kompisen sa: Man får snygga lår..

När Albert vaknat efter Allumbesöket har han inte varit så rolig. Han har kräkts väldigt mycket. Något han inte brukar göra. Men han verkar inte må dåligt för samtidgt som han kräks skrattar han. Jag är mest orolig att han inte får ngn vätska i sig men förhoppningsvis stannar väl lite kvar. Vill ju inte att han ska bli uttorkad. Ammade honom precis och då somnade han men vaknade igen efter 5 min, och kräktes på mig.

Nu när jag bytt tre ner kräkta tröjor på mig själv och lika mycket kläder på Albert är jag väldigt glad över att vi inte bor kvar i Kålltorp. Det är väldigt skönt att ha tvättmaskin i lägenheten och inte nere i källaren med bokning.

Albert har nu somnat igen i pappas famn så nu ska jag oxå lägga mig, vi får väl se hur länge man får ha igen sina blå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar