måndag 14 december 2009

En glad prick!

Albert pratar mer och mer med sin omgivinig. Skrattar och ler så att man smälter. Han är vaken mer och sover längre stund på natten. I helgen vaknade han först på morgonkvisten, väldigt tidig morgonkvist men somnade om efter maten. Det känns väldigt skönt, fast idag vaknade han 4.55, då hade jag väldigt svårt att öppna ögonen. Trodde att han skulle äta och sedan somna om,icke han skulle vara uppe. Vet inte vem som somnade först han eller jag men sen vakande jag av att Albert la en brakare så det vibrerade i hela sängen. Tur att P var hemma så han kunnde gå upp och byta blöja.

Helgens lusse firande har varit lungt, inte ett lussetåg vi sett. Albert har ett lusselinne men vi hade ingen strut så han slapp vara stjärngosse. Lördagen var vi i Romelanda hos vänner och njöt av god mat,dryck och sällskap. Vi sov över, när vi åkte hem stannade vi på Ica Maxi i Kungälv, vad mycket grejer de hade. Blev en hel del i vagnen. Sen köpte vi en liten julgrann på torget här hemma som vi satt på balkongen. När vi skulle sätta i belysningen så funka inte den, och lat som jag är orkar jag(inte P heller) kolla vilken lampa som är sönder utan vi köper en ny ljuskedja istället. Julgardiner o tomtar kom oxå fram, men jag hittar inte alla mina tomtar, undra i vilken kartong i källaren de har gömt sig i?

Idag ska jag jobba på kliniken, sen ska jag vara ledig till 4 jan. Skönt att vara egen företagare och bestämma sina tider själv.

Nu ska jag lägga mig och mysa med min lilla glada prick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar