onsdag 2 december 2009

från suppar till samtal

Efter att Albert vaccinerades i måndags har han haft feber. Jag som är van att jobba med äldre var lite nervös när jag skulle ta tempen i denna lilla söta rumpa. Det hela gick väldigt bra. Gällde bara att hålla fast fötterna. När nu det visade sig att det var feber skulle jag ge Panodilsupp. Jag är även där van att ge äldre, då är supparna mycket större. Så när jag öppnade förpackningen blev det lite "fepplande" innan jag fick ordning på det hela. Albert har inte varit så påverkad av febern, han har skrattat och varit go. Lite ledsen idag bara.

I flera dagar har jag glömt att köpa ammningskupor, (de var på väg att ta slut så jag tänkte det var bäst att köpa innan de gjorde det) MEN självklar har jag glömt av detta hela tiden, så i går hade jag bara en kvar. Tur att det finns trosskydd hemma. Så nu har jag gått med trosskydd i BHn i två dagar, idag kom jag på att köpa. Nu är det ju så att min mjölk börjar ju sina men en det är lite lurigt, ena stunden är brösten som två tomma skinpåsar till helt plötsligt vara jättemeloner. Så Albert får snällt äta både på mig och få flaska. o inte mår han dåligt för detta. Han går ju upp i vikt och är en glad go bebis.

Igår var vi på dopsamtal. Trodde det skulle vara lite mer djupt, jag hade ju övat på svaret till frågan varför vi döper Albert. Den frågan kom aldrig upp. Vi var 6 par samtidigt på samtal så prästen gick bara igenom hur det hela kommer att gå till. Sen fick vi välja psalmer. Albert kommer döpas tillsammans med sin kusin Elsa. Dopet kommer ske i fädernas dopkyrka, Haga kyrkan. Flott ska det va:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar