söndag 15 november 2009

Söndag lika med kyrkobesök

Mor & son sitter fromt i kyrkan. Idag var vi på Alberts kusins dop i Värökyrka. Vi fick vara uppe med tuppen för att hinna till kyrkan i tid. Albert var väldigt trött i kyrkan och han som sällan låter var tvungen att låta under gudtjänsten. Inte så mycket men tillräckligt för att jag skulle bli alldeles svettig. Vi hinner öva att gå i kyrkan en gång till innan det är dax för Alberts dop.(Ska på bröllop på lördag)
Så här stillig är min lille man när han går i kyrkan, 11 veckor och slips och väst och mjukisbyxor. Hur kommer det sluta? Kommer han fortsätta att vara lik sin far och gå i mysbyxor?


Eller kommer han bli en märkeskille? Här testar han sina converseskor, lite stora men man måste ju testa.. Om han blir en märkeskille undrar jag vem han får det av. När han börjar dricka ur mugg så har han fått en Armanimugg. Ska det vara klass på drickandet så skall det:-)

Kan ju inte ha mysbyxor varje dag, ibland får man ju ha jeans oxå..




Här laddar Albert för sitt första Spårarmöte, liggandes på bordet i köket i scoutstugan i Björkekärr. Nu står det 2-1 till Björkekärr.(En liten intern tävling mellan min och Ps kårer) Det var ju synd att Albert var tvungen att gå till kyrkan idag..för annars hade det blivit 2-2. Få se när Porthälla hinner ikapp. Iof ska POH få ett bonuspoäng, Albert fick en present av den kåren. Fin tradition tycker jag att ge bort ett träd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar