tisdag 3 november 2009

Jobba

Igår började jag jobba igen på kliniken. Kändes hur bra som helst. Albert var med mig och uppförde sig nästan hela tiden. Min syster var förbi 2 timmar och sen uteblev en kund så då kunde jag och min goe bebis gosa lite. P skulle komma med bussen direkt efter jobbet och hämta Albert. Självklart uteblev bussen så P blev lite sen, och A vaknade. Han ville inte alls ligga snällt i köket. Tur att min kund är väldigt barnkär så han sa att han håller gärna A lite. Det dröjde inte länge så kom P och hämtade Albert. Får nog bli barnvakt nästa vecka. För Alberts skull. P & A hämtade mig när jag var klar för kvällen och när vi gick på loftgången och larvade oss så som bara föräldrar kan göra, då log han åt oss. Ja, jag tolka det hela som ett leende iallafall. Äntligen. Nu hoppas jag att det blir mer av den varan och att jag hinner fota det.

Jag har verkligen fått lära mig att ta det lungt och priotera om här i livet. Bara inse att jag inte kan göra det jag planerat som tex röja i hemmet. Bara att passa på när Albert är lugn. Just nu är han i ngn fass då han äter hela tiden.

Har bestämt mig för att vara duktig och gå ut och gå varje dag med min son. Så idag tog jag på mig regnställ och känger, packade ner frukt och en termosmugg med kaffe. Skulle upptäcka mitt när område tänkte jag. Hittar inte så himla bra runt om kring men har sett en skylt som det står Jonserd på så jag tänkte jag följer den...Nu var det så dåligt skyltat att jag gick fel. Jag gick ner för en brant backe och när jag kom ner för den var det bara att vända och gå upp igen. Tillsut kom jag ner för det stora berg som jag bor på. Gick vidare till kyrkogården där jag satte mig på en bänk och skulle njuta av tystnaden och mitt kaffe. Nu håller det på att bygga ett nytt gravfält så det var inte tyst och mitt kaffe hade blivit ljummet, nästan kallt. Efter en stund gick vi hem, det visade sig att vi varit ute i nästan 2 timmar. Väldigt skönt. Albert sov hela tiden.
När jag tog hissen upp så började jag leta efter mina dörrnycklar, hitta dem inte, men när hissdörren gick upp så såg jag dem sittandes i dörren. Tack o lov hade ingen stulit våra tjock-TV eller video.


I söndags hände en annan tokig grej:) Jag råkade paja P säng. Vet inte riktigt vad jag gjorde men när han var i väg på matchen så skulle jag lägga mig med Albert. Då ställde jag mig på knä när jag klev i sängen. Då gick en list sönder och madrassen for i golvet.Så vi har fått ställa vaggan i ramen och P madrass får stå på vaggans plats.Så nu kommer man inte in i garderoberna utan att ställa madrassen på högkant. Blir till att vara snickare till helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar