onsdag 18 november 2009

En händelsrik dag!

Vissa dagar händer ingenting- andra dagar händer det mycket. Tisdagen var en händelsrik dag. Skall på bröllop på lördag och vill då vara fin, så kl 10 var jag och Albert hos frissan. Nu är det grå borta och jag har som vanligt lite rödkopparfärg. Efter det gjorde vi lite bankärenden och sen hem och vila en stund. Råkade vila lite förlänge så med eld i baken for vi till min tandhygienist. Mycket smärtsamt för mig medans allbert bara log eller sov. Tänkte klarar jag en förlossning borde jag klara ett besök hos tandhyg. Jag överlevde besöket men var öm i munnen resten av dagen.



Jag lovade att hjälpa brudparet med att göra programmet ihop med en annan go tjej. Får väl erkänna att jag inte gjort så himla mycket, mer än bollat ideer. Men igår skulle vi kopiera upp det hela. Hon hade med sig sin minsta. När vi håller på som bäst(jag mest impad av hur hon kunnat klura ut hur papprena skulle ligga, för att det ska bli rätt) hör vi hur lilltjejen börjar vråla och hosta. Ur munnen spottar hon häftklammer. Men hon slutar inte hosta och fräsa så modern ringde 112 medans jag försökte lugna den lilla. (Snacka om att jag fick igång min svettning) Det blev ambulans in till Östra och röntgen som visade att det fanns klammer i magen. Man gör tydlingen inget utan det får komma ut den naturliga vägen. Så de var snabbt hemma igen.

Lite ångest har jag över det hela för jag tappade häftapparaten på golvet och trodde jag fått upp alla klammrar men tydligen missade jag några. Tur att det gick så bra i slutändan.

Och programmen blev klara.



När vi kom hem från kopieringen var det bara att göra lite middag, blev lite sent. plocka undan lite och sen sova som en gris tills Albert var sugen på käk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar