söndag 22 november 2009

Bröllop

Igår var vi på bröllop. Det var P storebror som gick och skaffade sig en äkta hälft. Dagen började med att P skjutsade bruden till frissan och eftersom han var en av toastmastarna åkte han upp till festlokalen under dagen och fixade lite. Jag var hemma och skulle fixa mig,Alberts kusin och hennes mor var oxå här för att fixa det sista. Albert uppskattade inte alls att jag skulle behöva lite tid för att fixa till mig. Sov bara ett minuter i taget. Ett tag sprang jag runt med strumpbyxorna bara halvt på mig, ett ben på, det andra hängde och slängde. Efter lite mat trodde jag att Albert skulle slockna, men icke. Just som jag fått på mig klänningen..då la han sitt veckolass...fick hänga ett lakan på mig som ett skydd. Just som jag tagit bort blöjan lägger han ett lass till på skötbordet..och sen ett lass till...
Självklart kom P hem just som jag var klar med allt. Tillslut var vi alla påklädda och redo för kyrkan. Albert somnade till lite i bilen men vaknade inne i kyrkan. Men detta kyrkobesök var han tyst, låg och tittade på sina föräldrar och undrade vart han var. Det var en fin vigsel och ett mycket vackert brudpar.
Upp till festlokalen slocknade Albert i bilen och sen sov han till kl 18, då åt han och sen somnade han igen. Under hela kvällen låg han i sin vagn och antingen sov han eller så låg han bara och tittde och lyssnade på allt ljud. Det blev nog lite väl högt ljud när brudgummen fick dra ett solo på trumsettet(som jag förövrigt fick åka ut i urskogen och hämta) Jag höll för Alberts öron och han tittade med sina stora blå ögon lite undrande om vad som pågick.
Under hela kvällen skrek han ingenting. När det var dax för käk, som var som efter en klocka var 3e timme, sträckte han på sig och viftade lite med ben och armar.
Då Albert uppförde sig så exemplariskt kunde jag slappna av och njuta av god mat och trevligt sällskap.
När vi kom hem mitt i natten så var jag så trött, hade ju inte fått min vila mitt på dagen:). Så det var bara att störta i säng. Albert vaknade till efter ngn timme och vill ha mat och jag la honom vid mig i sängen för att amma liggandes, vet inte riktigt hur mycket han fick i sig och jag märkte inte ens när P lite senare tog honom till sin sida. Snacka om en trött mamma!
Idag söndag så kan man tro att det är jag och inte P som drack igår. En kanna kaffe och en dusch har inte hjälpt, vill bara gå och lägga mig hela tiden. Är så trött. Blir en tidig kväll ikväll.

Det är inte alltid lätt att vara partyprinsessa och mamma:) Tur att det inte sker så ofta som man är ute på fest sent på natten. Men någongång ibland är trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar