söndag 29 november 2009

Scouthelg

Under fredagen förberedde jag mig tillsammans med mina scoutvänner vår kårs årliga julbasar. Jag har i flera år dragit ett stort lass men ifjol sa jag att jag inte ville vara ansvarig längre. Så detta år har jag inte ens varit på planeringsmöten, det beror iof för att jag inte kunnat när det varit. Har man inte varit med och planerat kan man inte heller komma och gnälla, tycker jag. Vi ställde iordning på fredagen, vi var många ledare så det gick fort. Jag hade Albert med mig och han ville helst bara ligga på min arm så jag var väl inte till så stor hjälp. När det började bli klart drog jag vidare till lite god middag med mina grannar. Det blev fondue (hur stavas det nu då, inga förslag från stavningsprogrammet:() det var längesedan jag åt detta så det var lite spännande med skvättande olja och bitar som ramlade av. Mätt och belåten lassade jag in min lilla familj i bilen och körde den långa vägen hem.( Tog 1min)

Lördagen var lassades familjen in i bilen igen och vi åkte upp till Björkekärr. P var med och var barnansvarig så att jag kunde ägna mig åt basaren. Det kom folk i en jämn ström över hela dagen. Det var väldigt roligt att P syskon med familjer och far med sambo och våra grannar dök upp. Grannarna dök upp först och vi skämtade att jag ska ta med mig lika många gäster till Porthällas basar nästa helg som det var Porthälla scouter på min basar så jag får väl dra med mig ett gäng nästa helg. Då blir det oxå ombytta roller, P får slita och jag tar hand om Albert. Lördagkvällen avslutades med tacos hos P storebror.

1a advent.
P fick lite sovmorgon medans jag läste GP och laddade tvättmaskinen och gosade med Albert. Sen har det bara rullat på hela dagen, handlat, jobbat lite, vilat lite, städat lite och sedan lite advents fika med morsan och syrran.
Jag har inte lagat någon mat alls i helgen, det har varit väldig skönt. Idag stod P vid spisen och brassade lite husmanskost. Rotmos, fläsklägg och köttkorv. Kanske inte en söndagsmiddag. Min gudarsgott!
Har knåpat lite på hemsidan..svårt att veta vad man ska skriva. Måste fixa foton oxå. Blir nog bra i slutändan.

I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar