torsdag 12 november 2009

dagarna flyter på

I helgen så var jag i väg på möhippa. Albert var med på förmiddagen. Eftermiddag & kväll var han med sin far. En far som inte passar sin son utan är med sin son. Det är lite tråkigt att folk undrar vem som skulle passa Albert när jag var på hippa, eller fråga ifall hans pappa ska passa honom då. Jag anser inte att en pappa passar sitt barn utan har hand om det . Jag vet att P ser till Alberts behov lika bra som mig.

Söndagen firades fars dag. Albert hade köpt ett örngott där det stod världens bästa pappa. Vi hade även köpt en rygggkliare men den fick P när blåvitt inte fick sitt SMguld. En liten tröst present. Vi hade bjudit in Ps far och sambo på lite fika. Jag var lite sleten så P var iväg på ICA redan kl 9 för att handla tårta och grejer till goda mackor. P köpte sig även en bukett blommor för det ska en far ha:-) Nästa år ska han få en slips. Och en jätte blombukett!

Måndagen hade jag på fm funderingar om jag är världens sämsta mamma som redan börjat jobba,men när jag pratade m Albert om det hela tittade han upp på mig med sina stora blå ögon och log. Kom fram till att jag blir en bättre mor förhoppningsvis den tid jag är med Albert. Vet att han har det bra med sina barnvakter. Det är inte många timmar det handlar om heller.

Det händer lite runt Albert nu, han har börjat jollra lite smått och testar vad man kan göra med sin mun och tunga, lite olika ljud kommer ut och ett smile kommer ibland oxå.Sina händer har han oxå upptäckt, stoppa dem i munnen, känna på grejer och vifta.

Denna vecka har det varit sisådär med sovningen, på dagtid så sover han ca 45 min varje gång och äter väldigt ofta, känns som han suger ur mig på all mjölk. Men det var lika dant för ett par veckor sedan och då hade han vuxit en del efter det. Så jag tänkter att han är i någon tillväxt period. Han verkar inte må dåligt iallfall.

Igår och idag har vi följt P till jobbet och sen har jag gått vidare så jag varit ute ca 50 min promenad. Det är lång tid för mig som tycker att promenader är det tråkigaste som finns. Idag har vi även varit på en mindre runda och sen gick vi och hämtade P. Så nu hoppas jag att Albert kommer sova gott i natt.

Har fått tillbaka min mobil. Känns gott.

Albert har nu varit med på ett scoutmöte. Han skrek tills vi stod i samlingsringen, ca 15 miniorer som tjöta, då somna Albert. Så det är ingen mening att smyga för hans skull.

Idag har jag skickat in förfrågan om när man skall ställa sig i förskolekö. Vi vet vilken förskola vi vill att Albert ska gå på, ett kooperativ som våra grannar har sin äldsta på. De är nöjda så då tror vi att vi ochså kommer bli det. Vi vill att Albert börjar jan 2011. Det verkar lite svårt så vi får se hur det blir. Men det var tydligen lika bra att ställa sig i kö redan nu. 14 månader innan!!!

2 kommentarer:

  1. Klokt val på förskola tror jag... Andreas

    SvaraRadera
  2. Håller med, bra att ni satt upp er i kö redan. Tänk, då blir de ju förskolekompisar Moa o Albert, för hon börjar aug 2010. Vad mysigt, då kan vi hämta varandras barn och få en sån där trevlig bullerbykänsla som de har på landet (mitt i stan) :)

    Bra åsikt förresten om skillnaden på att passa och vara med sitt barn, heja, heja!!

    SvaraRadera