torsdag 26 november 2009

Olika roller

Jag har verkligen olika roller i mitt liv. Ena stunden är man en mamma som luktar spya i lätt sketna joggingbyxor, andra stunden ska man vara en snygg härlig sambo , tredje stunden en karriärskvinna. (Sen skall jag även försöka vara en go vän och käck scout.) Många bollar i luften, o konstigt nog går det nästan ihop.Oftast blir det en blanding: fräsch karriärskvinna med joggingbyxor. Med världens goaste bebis så är det inte så svårt att bolla mellan rollerna(säger jag idag) och med en sambo som stöttar mig i min karriär. Nu är det ju inte värste karriären men för mig är det stort att driva eget och planera framtiden med Foten. Hur ska det bli? Ska jag inreda ett eget behandlingsrum? Vågar jag satsa? JA JAG VÅGAR( säger jag med armarna ut som Stig Helmer)Just nu håller jag på och klurar på en hemsida. Ett nytt område att undersöka. Få se hur det blir.

Idag har Albert och jag varit hos farmor och lekt med kusinerna. Känner att ett barn kanske är väldigt lagom? När jag sa det till P så sa han att man ska ha syskon. Osså var det inget mer snack om det. Vi har varit lite lata med diskningen, de som känner oss väl vet att detta inte är någon direkt nyhet att vi är lata med det. Men när det går så långt att man hellre åker till det "gyllene M:et" och handlar middag än lagar mat hemma. Då har det gått lite för långt. Självklart åt jag så jag blev dålig, jag blir alltid dålig av Mcdonaldsmat om jag tar större grejer en det minsta och självklart skulle jag gluffsa i mig en mellen pommes och mellan milkshake till min hamburgare. Så det slutade med att jag var tvungen att vila lite efter maten. Lite= 1½ timme.
Men nu har vi varit rediga, P har både dammat av sovrummet och diskat, jag har plockat, roat lilla A och torkat disk. Nu gosar P & A och jag får chansen att sitta framför datorn.

Har försökt att fånga Albert på foto när han ler, utan resultat så fort kameran kommer fram så vägrar han le. Men så fort leendet fastnat på kort kommer det in här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar