onsdag 21 april 2010

Svimma nästan..

Idag tänkte jag ligga steget före och hämta nyckeln till lokalen. När jag säger att jag ska ha Kåsjögården hela helgen blir damen tystare o tystare o knappar på sin dator. Jag ser att det är uthyrt på fredagen, heter din blivande man Björn. BJÖRN??? nä det gör han inte. -Nä då finns inte din bokning här. Hade jag inte haft Albert i famnen hade jag nog svimmat. Kände svetten komma krypandes över hela kroppen. PANIK! Här har man bokat för ett årsen och sen dubbelkollat flera gånger o sen finns inte bokningen. Jag hade glömt min mobil i bilen så jag var tvungen att gå o hämta den för att ringa P. Han blev lika paff som jag. Jag lovade att ringa tillbaka till P så fort jag fick reda på ngt mer. Jag behöll mitt lugn o frågade den lilla expedtionsdamen hur vi nu skulle lösa mitt bröllop om 3 dagar. Skrattade lite nervöst o visste inte riktigt. Min hjärna gick på högtryck. Medans jag pratade m P hade det kommit in en annan anställd på exp. Han sa till lilla damen att min bokning visst fanns där om hon gick in på år 2010 o inte kolla på 09!!!!!!!
Så där kom en ängel och fick ner min puls.
Jag fick tillslut min nyckel och kunde gå därifrån. Ringde P o berättade o han blev lika lättad som jag. Hade tänkt gå på Allum o fixa lite men var så upp i varv att jag åkte hem. Behövde lite vila.

Känner att klarade jag denna pers så klirar jag allt...Vi har ju iallfall en lokal att vara i..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar