tisdag 20 april 2010

Sicken måndag!

Idag skulle vi få tillbaka vår älskade Dacia. I över tre veckor har den vart på verkstan. Eftersom hyrbilen skulle tillbaka och jag börja på kliniken kl 9.45 blev det en tidig morgon. Allt flöt på bra. Jag gjorde som vanligt en termos kaffe för att ha med till jobbet. När vi satte oss i bilen kom jag på att jag glömt min plånbok så jag sprang upp igen. När jag skulle hoppa in i bilen igen tyckte jag att det rök???? från bagagen???? Går avgaserna rakt in??? O NEJ, så var det inte alls. Det var från min rygga det rök, termosen hade jag tydligen inte stängt ordentligt. Jag bara slängde ut väskan och jodå det mesta var kaffe drängt. Tycker jag behöll mitt lugn bra, P hjälpte mig och hämtade en ny rygga och la lite viktiga kaffeindränkta papper på tork i lägenheten. Vi satte oss o kom i väg. När vi kom till Torpa motet frågade jag om P hade med sig nyckelkvittot till bilen. Hade han inte o inte jag heller, så det var bara att vända hemåt igen.
Det gick bra att hämta bilen och jag körde vidare med hyrbilen för att lämna den. Tankade upp den parkerade den och in på Centralen till kontoret. När jag kommer fram till kontoret har de flyttat. Tack o lov inte så långt utan närmare där P väntade på mig.

Kom till kliniken och det funkade bra att jobba i den nya delen.Jag har just nu inget vatten inkopplat så jag får hämta det i den gamla delen men det är inga problem.
Hade lucka mitt på dagen och då fick jag ett SMS, det var en som jag trodde var en nära vän som tackade nej till att komma på mitt bröllop. Hon skrev att hon skickat förklaring på mail. Så jag ringde upp P och han fick gå in på min mail o läsa. Jag fattar ingenting, blev ledsen,arg och besviken allt på samm gång. Eftersom jag hade en lång lucka till nästa kund bestämde vi att P skulle komma ner med datorn och lunch. Vi fick göra om bordsplaceringen lite grann så det blev lite pyssel. Jag ska försöka att inte älta varför min vän inte vill närvara när jag gifter mig men det är väldigt svårt att fatta. Jag får istället glädjas åt de som verkligen är mina vänner och vill fira mig när jag går in i det äkta ståndet.
P fick även lite fotvård när han ändå var hos mig. Albert låg på golvet och ålade runt.
När jag jobbat klart för dagen kom P o A o hämtade mig och hemma var middagen på G.
Kvällen ägnades åt grubblerier och bröllopsfix. Fick gjort mycket på vår lista och det känns väldigt skönt.
Med en så tokig start på måndagen var jag lite rädd på hur den skulle sluta men den slutade riktigt bra och det var skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar