måndag 5 april 2010

Påsken

Skärtorsdagen grejade jag i min nya lokal, knä skurade hela golvet med en liten svamp. Resultatet blev skinande fint golv. Kvällen tillbringades med att planera allt som skulle göras under helgen.
Det sägs att långfredagen skall vara den tråkigaste dagen på året...o det var den. Albert vaknade tidigt och jag gick upp med honom men när kl var 8 tyckte vi att pappa fått sova tillräckligt så vi gick in och väckte honom. Men han var inte på hugget. Åt ingen frukost och hade ont i magen. Till slut bestämde vi att han skulle stanna hemma o vila i sig medans jag o Albert tog en promenda ner till Jysk o Jula. Vi gick via kyrkogården hem och eftersom lilla gubben sov satte jag mig o spelade på min mobil, allt för att tiden skulle gå så att P skulle få vila själv en längre stund. Det var inte så varmt så jag satt inte så länge, väl hemma märkte inte ens P att vi var hemma. Albert sov ute i sin vagn så det var tyst i lägenheten. När P tillslut vaknaden mådde han inget bättre. Så hela långfredagen roade jag min son och mig själv med att fixa med korten vi framkallat. P såg vi bara till när han vandrade fram o tillbaka till toa. Har nog aldrig vart m om att han sovit så mycket.
Påskaftonen firades hos svärmor. Vi passade på att fira P storebror som fyller 40 på tisdag. P somnade även där,(skönt ibland att ha en son att skylla på när man är trött) Det blev en rätt tidig kväll.
Påskdagen nu var allt som vanligt igen. Vi tog en promenad till Rusta. När vi gick var det så härligt vårväder med sol. Men efter ett tag blev det kallt så vi tog bussen hem.
Annadag påsk. Idag har det varit Alberts tur att vara dålig. Efter första vällingflaskan kl 6 blev det inte mycket sömn. Han spydde. Sen låg han brevid mig och spydde igen, då blev hela jag ner spydd. Sen spydde han fram till kl 14 ungefär. Efter det har han fått behålla maten. Jag har hunnit med att åka ner till min nya lokal och sätta upp gardiner och måla ett skåp.

Skönt att påsken är över.Hann även med lite bröllopsbestyr. Nu hoppas jag på glada besked i veckan...att bilen ska vara klar. Att göra små snabba ärrenden funka inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar