tisdag 1 juni 2010

Börjat jobba.

Idag började jag jobba i hemtjänsten igen nere i Åsa. Har inte jobbat där på två år så det det var med blandade känslor jag började jobba igen. Det har slutat väldigt många kollegor och många nya har kommit, samma gäller pensionärerna. Det som var lite kul idag var att en dam kom ihåg mig väldigt väl och när jag berättade att jag hunnit fått en son och gift mig sen vi sågs sist blev hon väldigt glad för min skull. Det var kul. (Jag kommer att jobba halvtid med fötterna & halvtid med hemtjänsten ett tag framöver.)

Det var inte lika kul när klockan ringde kl 0500 i morse. Speciellt inte när Albert levt rövare halva natten. Men när klockan ringde var det bara att kliva upp, ta på mig och Albert o åka iväg. Ett par veckor, tills P går på semester kommer Albert åka med mig till sin "nanny" i Frillesås. Det är Alberts moster som ska passa honom den största delen, hans kusiner är väldigt glada för att få vara med honom oxå. När jag skulle hämta Albert idag efter jobbet så låg syrrans hund Baffo utanför och vaktade Albert. Buffo hade på sig sin lina och låg på trappen och dörren var öppen in och Albert lekte i hallen. När jag kom ville inte Baffo riktigt släppa in mig förrän syrran sa att det var ok. Skönt att veta att Albert är väl övervakad.

I bilen hem somnade Albert nästan med en gång och sov i två timmar. Jag hann lägga i en tvätt, greja lite och äta innan han vaknade. När han sen vaknade blev det mat och efter det lek på balkongen i det goa vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar