onsdag 9 juni 2010

jobb varje dag.

I torsdags var vi på Ikea och provlåg olika sängar. Så nu vet vi vad vi ska köpa för någon madrass för presentkortet vi fick i bröllopspresent. P har under helgen fixat så att en kompis kan hjälpa till att köra med släp. Så nu ska vi bara få tid att åka o shopa.

Nu när jag har börjat jobba i hemtjänsten nere i Åsa kändes det som jag var singel i helgen, o P fick känna på att vara ensamstående. Jobbade fredag kväll, kliniken lördag dag och hemtjänsten på kvällen. Sov hos syrran för att på söndagen jobba delat pass först 730-1130 o sen 1545-22. Både lördagen och söndagen fick jag jobba över. Inte kul att komma hem på söndagkväll kl 23.30. Min make vaknade till liv när jag kom hem så att jag fick lite kramar och sen låg jag bara och titta på min lille son(han e så söt när han sover) innan jag slocknade.

Måndagen hade jag klinken och tackvare att P skulle på möte hade jag sista kund 1630. Så jag kom hem i vettig tid. Tisdagen hade jag hembesök och idag var det bara att kliva upp kl 500 för att åka ner till Frillesås och barnvakten.

När jag åkte hem idag så fastnade jag i bilkö, trodde inte det skulle vara köer kl ett på dagen men jodå, o självklart började min bensinreserv börja lysa. Blev lite nojig att jag skulle få soppatorsk men jag klarade mig hela vägen hem. Så ikväll medans jag haft vänner på ljusparty så fick min make åka och tanka upp bilen så att den är redo för morgondagens tripp.

Nu nattar P Albert med julskiva på cd. Verkar funka bra. Det är tyst nu iallfall, undrar bara hur många av de två som sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar