söndag 20 juni 2010

Ögoninfektion

Fredagen ägade jag och lilla A att mysa här hemma. P slutade tidigt så när han kom hem drog vi till stan för att utnyttja ett presentkort vi fick i bröllopspresent. Vi kom hem med ett fint tält från Primus som vi skall inviga på i sommar på scoutlägret. Vi är mycket nöjda över vårat inköp.

Kvällen tillbringade vi hos grannarna som hade tänt grillen, det var lite kallt för att sitta ute och äta så det var bara att krypa in till värmen. Grannarnas pojk berättde att vad han hade gjort under dagen bla kissat i hink i det gula huset. Mycket spännande, så när jag vi gick hem var jag tvungen att gå in i det gula huset (en lekstuga). Mycket riktigt där stod en hink, men allt kiss hade runnit ur. Jisses va det luktade kiss. Min son får inte leka med den stora killen när han blir äldre, vill ju inte att han kissar i hink i en lekstuga. Fast vem vet, Albert kanske lär grannflickan hur man skriver sitt namn i snön medans man kissar.(Tur att den tjejen inte har så långt namn:))
Jag skulle arbeta hårt under lördagen och söndagen men kände redan under fredagen att det började göra ont i halsen. Gick upp på lördagen o åkte o jobba fm på kliniken. Kände mig lite hängig o ont i hals,huvud o öga. Så det blev att jag sjuka mig från hemtjänsten. Jag har haft lite problem med mitt höger öga ett tag, varit lite rött o ömt runt om och börjat se suddigt. Det gär över har min tanke varit i en vecka men igår bestämde jag mig för att ringa 1177 för att kolla upp vad det kunde vara. Hon rådde mig att genast åka till VC för att kolla upp ögat. Jag som trodde att hon skulle säga att jag sjåpa mig. Klockan var efter tre en lördag så det blev jourVC i Gamlestan. P & A körde ner mig o det gick fort in till läkaren, som tittade på mig fråga lite frågor o sen sa, det blir ögondroppar 6 om dagen i båda ögonen. Du har ögoninfektion. Tack för den!
Kvällen slutade med att jag somnade när jag nattade A och vaknade på helt fel sida. Gick upp fräste som en katt åt min make som blev lite "irri" på mig så det slutade att jag gick o la mig igen. Kl 21, en lördag, men så var jag ju sjuk oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar