lördag 12 juni 2010

Kalas hela dagen!

Klockan var strax efter nio när familjen Fränberg knallade in på Allum. P skulle handla för sina scoutvänner och jag och Albert skulle handla lite på Ica till oss. Sen skulle vi även hitta en present till min ingifta faster som idag hade 80års kalas. Tillslut köpte vi ett fint armband och en orkideé.
Kl 14 skulle kalaset köra igång i Mölnlycke så det var bara att fixa till oss när vi kom hem och åka iväg. Det var kul att träffa sina kusiner och resten av släkten. På min pappas sida är mina kusiner lite äldre, äldsta kusinen är jämngammal med min morsa. Men det är ändå kul att ses för vi gör det så sällan(5 år sen sist) God mat,trevligt sällskap och en son som förde sig som en riktig liten chamör gjorde ju det hela till en riktig fullträff.
Direkt efter kalaset styrde vi kosan till Kaggeled och några kära vänner som bjud på en super god middag. Plommonspäckad skinkstek. Jag(vi) måste bli bättre på att göra sånna goa grejer alltså. Det serverades färsk potatis och äpplemos till detta. Framför tvn blev det sedan kaffe o en väldigt god dessert. Tvn visade självklart fotboll:) det är ju VM nu. Albert var övertrött och vägrade komma till ro så i halvlek åkte vi hem, Albert somnade snabbt i bilen.

Det har vart en skön trevlig ledig dag med mycket umgänge med nära o kära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar