fredag 18 juni 2010

Känslosamt möte

Hade ett kund/hembesök hos en kvinna som gått hos mig på kliniken. Hon är 54 år och fått en trippelstroke för 2 månader sen. Hon bor just nu på en avdelning för strokepatienter på vegahemmet. Det var sexton år sen jag var där, då bodde min mamma där efter sin stroke. Det väckte mycket minnen att komma tillbaka till den avdelningen och se alla sjuka/skadade människor. Min kund kände jag inte igen, hon påminnde om hur mamma såg ut då för sexton år sen, det verkar nästan som när man får en stroke faller "elastikt" i ansiktet. Huden bara hänger o är"livlös". Ögonen har tappat sin gnista. Det var en väldigt jobbig timme, mycket snurrade i mitt huvud, om hur det var då med min mamma och hur det har blivit. O hur det kunde ha varit.Jag hoppas det kommer gå bra för min kund men tyvärr ser det inte så ljust ut, ingen kommunikation, kan inte svälja, sitter i rullstol. Jag önskar henne all lycka.


Det är tur att man inte vet vad som skall hända i ens liv.
Att Leva i nuet är viktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar