söndag 30 maj 2010

En ledig effektiv helg!

I fredags morse halv åtta åkte jag till Willys och storhandlade innan P gick till jobbet. Det var skönt att få åka iväg och handla utan lilla Albert. På em gick vi och mötte P för att sen gå hem och äta middag och fira Alberts 9 månaders dag. Detta firades med hemmagjord pizza och bubbel, en flaska Asti Cinzano slank ner. Albert visade sig från sin värsta sida och bara bråkade vid läggningen så tillslut hamnade hela familjen i våran säng och tillslut slockande han.

Lördagen mös vi bara innan vi åkte till vänner för lite grillat. Va´gott det är och komma bort och få middag. Middagen efterföljdes av en promenad, vem visste att det fanns så fina hus i Utby! Lördag kvällen tillbringades framför tv, först fotboll & sen film.

Efter att Albert sovit hela natten vaknade jag lite innan honom och var förvånad att han sovit så länge. Klockan var nästan sju så vi gick upp och jag fick morsdags frukost och present. Ett jättefint halsband och armband hade Albert fått hjälpa att köpa till sin lilla mor:)
Jag fick någon energi kick så jag satte igång med storkok. Köttfärssås,Kalops & Sjömansbiff blev det innan familjen gav sig iväg för lite äventyr!

Söndagens ÄVENTYR! Jag har inte vart i Råhultskogarna så P skulle visa mig o Albert. Vi frågade våra grannar ifall de vill med och det ville de. Så vid elva drog vi ut. Vi åkte en bit och sen lassade vi ur bilarna och började våran lilla promenix...Reseledaren P hade visst missat och kollat barnvagnsvänligheten. Den första delen på promenaden blev till att bära Albert på höften och köra terräng med vagnen. Grannarnas dotter sov så de fick bära vagnen med barn i. Så istället för en skön skogspromenad blev det en ganska tungpromenad. Tur att vi inte behövde gå samma väg tillbaka:)

Nu när Albert fyllt nio månader fick han i helgen testa massa nya grejer att äta: gröna ärtor, pommesfrites,majskrokar och mcflurry. Blandat både nyttigt o onyttigt. Han smaskade glatt i sig allt han blivit bjuden på. Det är dock lite pilligt med ärtor som vill rulla sin egna väg!

1 kommentar:

  1. Så bra, imorgon kan du kanske käka stekt
    fläsk med löksås hos farmor.*s*

    SvaraRadera