lördag 8 maj 2010

Helg



Igår var vi på BVC på 8 månaders kontroll.(Allt är som det skall) Jag hade hoppas på gott väder men icke så det blev bara en snabb promenad fram o tillbaka. P hade testat att gunga med Albert i torsdags så det tänkte jag oxå testa på vägen hem men Albert sov som en stock. Så det blev till att gå hem. När P kom hem stack jag ner till Allum, det är perfekt att åka och handla lite nya kläder en fredag kväll vid halvsju. Inte alls mycket folk. O jag hittade ett par jeans som satt skitgött! o två toppar..sen hem till lilla familjen för modevisning.
Sover i vagnen på väg hem från BVC,


Jag är så less på att vi fort det är kväll sätter vi oss framför TVn, det finns så mycket annat man kan göra av tiden tycker jag. Just nu har vi ett hem som behöver våran omsorg, kanske inte direkt ett fredagskvälls nöje, så det blev att P tog fram "nya" bondespelet. Det blev en trevlig kväll utan tv, P vann förstås. Men jag drog nog ändå högsta vinsten eftersom vi inte såg på tv.




Idag har jag och Albert varit i Borås. Skulle träffa fotklasskompisar där. Kl 11 skulle vi ses för en liten rundvandring för att avsluta dagen med en lunch. Något som Borås är känt för är ju sitt regn. Och det infann sig i dag oxå. Men "reseledaren Majken" hade förberett en liten tur och hade massa info om staden. Att det finns så mycket skulpturer i en stad. Det var lite kyligt så vi stannade för kaffepaus innan vi gick vidare dels i affärer o dels för att kolla skulpturer. Fick bla se jätte-Pinnocio. (En skön dag i sommar ska jag dra med mig lilla familjen och kolla lite mera och sen gå på djurparken) Vi hamnade tillslut på restaurangen och Albert som sovit gott i vagnen vaknade lagom tills det var dax för mat.
Mitt under lunchen började min älskade son att låta väldigt högt, stönadnade som sedan avslutades med ett skrik. Jojomensan, sitta o skita vid matbordet, det kan han. Bara att gå iväg, självklart hade min mat just kommit in. Fanns inget skötbord så det var tur att jag hade handduk o grejer med så jag kunde lägga honom på golvet. När jag fick av honom blöjan var det nästan inget där, så han kissade rakt ut istället o på sina strumpor. O sen kom det....flera miljaderskilo skit...kände det som iallafall...Ren o torr o utan strumpor gick vi tillbaka o jag fick äta klart.


När man är iväg med Albert så här så är han så himla go o flörtar med alla. Det är bara kul att ha med honom men mot slutet blev han lite trött så jag packa ihop o vi for direkt efter kaffet.
Albert somnade i bilen hem.
När Albert skulle sova för natten levde han rövare i sängen, låg tillslut som Pippi med fötterna på kudden. Men inte somnade han, så jag tog upp honom o la honom framför mig o så somnade vi båda framför handbollen...


Så här glad när mamma vill att man ska sova!

Jag sov inte länge och när jag vaknade till undrar jag lite över varför att min man inte kommit hem. Han skulle träffa lite gamla klasskompisar på em o sa att han inte skulle bli så sen. Vid nio fick jag ett sms att han hade så roligt att jag inte behöver sitta uppe , så jag började sortera massa papper med Arvingarna på sterion så att jag fick lite sällskap, men jag fick gjort mycket. Även om jag saknat ngn att tjöta med ikväll.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar