tisdag 11 maj 2010

Punka

Efter kaffe med min far och Alberts sovstund skulle vi ut på en liten tur till lekplatsen då jag märkte att det var punka på vagnen. Typsikt. Hur gör jag nu? Lassade Albert i bärstolen och tog vagnen o knallade över till mina händiga grannar. Lite ovant och tungt att ha Albert på ryggen men han sa inget så jag knallade på. Kom fram och då var det inte någon hemma. Så vi vände hemmåt igen..men då kom de. Så däcken blev pumpade,jag fick fika och njuta i solen. Sen var det dax för grannfadern att åka och hämta sin lilla fruga så jag stannade och passa barnen. Självklart passade den lilla på att lägga ett lass i blöjan. Så jag tog A under armen, lilla M i handen och storebror P visade vilken toa jag skulle till. La A på golvet o lyfte upp M på skötbordet, storebrordern upplyste mig då att M kan hoppa ner från skötbordet så man måste vakta henne. Men som snäll storebror tog han fram en blöja och vätte tvättlappar, när allt var klart så säger storebrorden att här har du en tvättlapp att tvätta M runt munnen. Så omtänksam bror. Under blöjbytet låg Albert på golvet och var inte så jättenöjd. Kände att jag är väldigt glad över att bara ha ett barn och inte tre..
Besöket avslutades med middag..vardagslyx att äta borta.
Tyvärr så var det inte bara luften som gått ur däcket utan det var ett hål. Så när vi kom hem leta jag som en tok efter lagingslappar som jag vet att vi har någonstans men P fick tillslut åka till OK och köpa nya.(Hittade två cykelpumpar under tiden när jag leta lappar så det var ju bra)
Så nu har jag satt på lagningslapp och P ska sätta tillbaka slangen. Hoppas nu att det håller,iallafall över helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar