onsdag 22 juli 2009

Valön


Vi åkte i måndags ut till några vänner som har stuga ut på Valön utanför Orust. Alltid trevligt att hälsa på vänner men det som gjorde mig lite nervös inför det hela var att man måste åka båt till ön. Ingen färja utan JAG måste försöka vara smidig och kliva i en liten båt från brygga. Detta är ngt som jag har lite fobi för, även innan jag hade gravidmage. Men det gick bra ,hade tre starka karlar runt mig som stötta mig:-) Gick även bra att kliva ur båten. Vi skulle bara stanna över natten men det blåste så mycket att det inte var så käckt att köra över oss på tisdagen,så det blev en bonus dag med god mat,vänner och härliga ungar.

Tänk att det kan vara så fascinerande med en bebismage, måste klämmas,klappas och lyssnas på. Först var det bara lilltjejen som var på men på tisdag kväll kom även storkillen smygandes med handen och ville känna lite. Jag får hoppas att intresset håller i sig så att jag har en liten barnvakt i framtiden:-)

Vaknade i morse vid tjugo över fyra o gick ut o pinka. Havet låg nästan helt stilla så vackert .På fm blev det hemfärd. Vi skulle hem och packa o bära ner till källaren...Hm...blidde visst inte riktigt så..vilade,besök på Oves,handlade,tvättade bilen och vilade igen och nu skall P göra sina goda pannbiffar till sin slappa sambo. Men i morgon då!!! kanske jag gör ngra knop här hemma..har ju semester trots allt.

Föresten så ballade min mobil ur i måndags. Alla telefonnr försvann. Så ifall ni vill att jag skall kunna höra av mig till er får ni gärna skicka ett sms med ert namn(så jag vet vem det är ifrån) så jag kan lägga in i telefonboken igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar