lördag 4 juli 2009

Fredagen - ingen bra dag

Natten till fredagen var det otroligt varmt i sovrummet, fönstret var öppet men det känndes inte. Sov oroligt men första tiden att passa var 10.45 så jag kunde ta det lungt på morgonen. Tog en promenad upp till Studiegången, varmt som bara den,till tandhyg. När jag kommer fram till receptionen, flåsandes och knallröd säger de: Nämen det är fel tandhyg. har semester. Jag fick tiden förra veckan hos tandläkaren så jag blev måttligt road av det hela. I veckan hade jag fått ett brev om tid i augusti men trodde att det skulle vara så för det stod ju inte att tiden var ändrad.
Så det var bara att knalla nerför backen hem igen. Först en sväng in på Willys för en flaska vatten.
När jag gått ca 5 min började jag känna mig dålig, tror värmen o solen börja ta ut sin rätt på mig. Fick sitta på en sönderslagen bänk i skuggan o hinka i mig lite vatten. Fortsatte sen hem och riktigt kände hur jag svullnade i kroppen på vägen. Mina tre trappor upp till lägenheten kändes som bestiga M Everest.
Slängde av mig mina kläder, på med fläkten och la mig på sängen, måste ha svalka. Fingrarna hade svullnat så mycket att jag knappt fick av mig ringen och fötterna...ja där kändes det som huden var förliten.
Efter min svalkande vila kände jag mig ngt bättre men ändå inte riktgt på g så det blev inte mycket gjort under dagen.
Kvällen blev inte heller bra, ligamenten spökade och gjorde hemskt ont, magen värkte, bena värkte, huvudet värkte. Drack vatten,saft dricka men var mest sugen på en go drink. Men icke. La mig o vila gick upp igen. Gnällde. Vilade. Gnällde.
En härlig fredagkväll.

1 kommentar:

  1. du kommer glömma detta gravidjobb fortare än vad du tror nu:)

    SvaraRadera