lördag 18 juli 2009

Graviditets krämpor

Nu börjar det bli lite jobbigare att vara gravid tycker jag allt. Känns som magen lagt in turbofart i växandet:-) Fort jag skall vi vila får jag kramper i vaderna, ryggen värker så jag hittar inte ngn bra sov ställning, vilket gör att jag vänder mig stup i kvarten och väcker då P. Det hela blev väl inte så mycket bättre av att ligga på en tunn madrass på golvet under några semesterdagar i Bohuslän. Det är bara att härda ut 2 månader till:-) o stretcha o röra på sig.

Att jag sen flåsar som jag löpt tre varv runt kvarteret när jag gått upp till lägenheten är inte heller det roligaste. Men det är inte dålig kondis som gör att man flåsar, syreupptagningen är tydligen väldigt hög för jag pumpar runt så mycket blod i systemet. Man kan ju hoppas att flåset håller i sig även efter förlossningen..hade ju vart riktigt trevligt att få ett bra flås bara så där..

1 kommentar:

  1. Hej lyckliga semesterfirare, börjar jobba i morgon.:( Kan trösta dig med att alla graviditetsbesvär är som bortblåsta så fort bebisen har visat sig, och att det varit värt varje sömnlös natt! Kram från Majken Ps. magen ser riktigt go ut Ds

    SvaraRadera