fredag 24 juli 2009

Dagens utflykt gick till...


Nya Älvsborgsfästning. Kl 10 mötte vi upp 3 vuxna vänner & 4 mer småväxta vänner vid Lilla Bommen för en tur ut till fästningen. Blev en väldigt trevlig dag,inget regn!!!! Vi såg en liten familjeföreställning och sen blev det pic nic. Det blåste rätt mycket under tiden vi skulle äta så sittunderlag blåste runt tillsammans med en o annan papptallrik. Men tillslut var vi alla mäta och belåtna. Det var mycket uppskattat av barnen (o även av mig) att få lite nypoppade popcorn direkt från stormkök. En sån farsa ska P oxå bli(hoppas jag) som har med sig en sådan go överaskning på utflykten. Vi gick sen runt på murarna. Jag är lite sjåpig så mina nerver var på helspänn. Det finns nämligen inga staket och självklart måste man gå väldigt nära kanten för att titta ner. Ska inte åka dit med mitt barn förän den är tonåring:-). Men vi alla överlevde murvandringen och efter ett par timmar tog vi båten tillbaka staden.
Efter en lyckad dag som kameran används endel skulle jag föra över bilderna till datorn..så j-la redig var jag att jag missade ett moment....o raderade alla korten på minneskortet. Men efter mycket svordomar och riv i håret googla jag lite och hittade ett program som gör att man kan ta tillbaka raderade filer. Nu är jag mycket stolt att jag lyckats med detta! Både att jag klarade ladda ner programmet och att jag klarade spara bilderna. Tänk va bra det kan va med internet!

3 kommentarer:

  1. visst hade vi trevligt! tror nog att P kommer fixa både pop corn och annat kul när det är dax. E pratar mycket om e söt tjej med flätor....honom får vi nog snart låsa in...verkar som om han har lärt sig lite för mycket utav en viss gudfader. Tack för att ni hittade på detta!
    /Sara
    PS tror du värkligen att en tonåring vill följa med sina antika föräldrar på en skärgårdsutflykt?

    SvaraRadera
  2. Självklart vill min perfekta tonåring åka med sina otroligt fräcka ungdomliga föräldrar med leopardmönstrade tajts o permanentat hår på skärgårdsutflykt:-) eller så tvingas jag ha hjärtat i halsgroppen o åka dit om ett par år igen.

    SvaraRadera
  3. christian karlssononsdag, 29 juli, 2009

    tja.

    kan tyvärr inte tänka mig att P blir en lika cool farsa. alltså inte lika... men snäppet under. p är ju oxå gudfader till den lilla söta i flätor. nu håller vi kåll på E!!! tack själva för en trevlig dag och trevliga bilder. ps. therese, jag ska lära upp p...

    SvaraRadera