torsdag 30 juli 2009

Lite om allt som hänt under veckan.

Semestern är slut och jag jobbar på kliniken igen. Det är skönt att bara jobba måndag,tor och varannan lördag. Det skall jag göra ca 5 veckor till. För första gången och ända gången är jag glad att jag inte har fullbokat. Iof idag var det fullt och på måndag oxå men sen blir det lite lugnare. Blir inte rik, men det blir jag ju ändå inte då jag inte tar ut ngn lön än från företaget utan låter pengarna gå rakt in till alla utgifter. Behöver ju bunkra lite inför framtida investeringar.

Har tidigare skrivit om bebiskönskrock om hjärtljuden..min lilla Glenn ligger över 140 slag/ minut och då läste jag att det var en kille. Men nu har flera sagt mig att det är tvärt om. Så ikväll googla jag lite, kommer inte ihåg vilken sida jag kollade på sist, men nu hittade jag inte den utan flera andra sidor som säger att Glenn är en Majken....så nu är det bara att vänta ca 7 veckor tills undret vill titta ut o säga hej jag är en...

Igår var P iväg med sin far på Alelyckans återvining och lämnade våran madrass som vi legat på de senaste dagarna..så från och med igår sover vi i våran bäddsoffa. Vilket var mycket skönare att sova i en vad jag tidigare trott. Skönt att kunna slänga ner bena och sitta på kanten. Hade ingen kramp i vaden inatt vilket var väldigt skönt.

Efter jobbet idag åkte vi till Gårdsten..spännande värre...hämtade nyckeln till våran första gemensamma lägenhet. Sen åkte vi hem,packade bilen med smutstvätt och lite annat och så åkte vi till våran nya lya. Så nu har jag fått inviga den nya tvättmaskinen..så kul..snacka om att vara lätt tillfredställd och nöjd med livet..att få tvätta när man vill..

Imorgon skall vi köra lite mera grejer. som vi kan packa upp direkt in i skåpen. P står just nu och packar det sista porslinet o grymtar över IFKs insats mot Israel.

Själv ska jag nog bädda ut soffan o lägga mig o glo på tv:-) e ju gravid:-)

1 kommentar:

  1. Hej Therese! Och grattis - vad skoj med bebis! Är inget jättestort fan av Facebook, men såna här gånger är det ju jättebra, man blir uppdaterad i vad som händer i folks liv. Apropå gissningar på vad man har för sort i magen så hörde jag en gammal barnmorska som hade roat sig med att gissa könet på bebisarna genom att studera mammans ansikte och tyckte att det hade stämt bra. Om man förändras i ansiktet under graviditeten (svullna läppar, lite grövre anletsdrag) tyckte hon sig kunna ana en pojke och om man inte förändrades gissade hon på flicka. Så nu fick du ytterligare något att fundera på ;)

    Hälsningar
    Kristina Järvklo

    SvaraRadera