fredag 10 juli 2009

från tunga moln till sol i sinnet

Medans himlen vägrade stänga sina portar och regnet bara öste ner var vi idag i Skärhamn på Akvarell museet och tittade på Elsa Beskows utställning. När jag strosade runt bland bilderna fick jag ett sms av Carina som jag hyr in mig på med Foten, hon undrade om jag var intresserad av att ev hyra lokalen intill henne. O ifall jag hade tid ringa upp henne. Drog mig snabbt ut från utställningen till ett lugnt hörn där jag kunde ringa upp.

Så nu är läget att att lokalen som C hyr har ett rum till som hon hyrt ut till en fotograf. Han har nu sagt att han vill säga upp sitt kontrakt. Jag har sagt att jag är intresserad, med reservation, hyresägaren måste ge mig tillåtelse att bygga om så som alla regler säger att det skall vara för en fotklinik. Sen är det ett litet krux...Glenn ska ju komma ut...så det är ju inte riktigt aktuellt just nu..men det hade C redan ev en liten lösning på. Om hyresvärden går med på det så finns det ev en tjej som vill hyra ett halvår för att ha en lokal för att göra smycken i och då kan jag ta den efter henne..
Så nu skall det ringas samtal till kommunen för att se vad de kräver när man ska starta. Sen lite annan planering...men det hade varit väldigt kul ifall jag i vår skulle kunna ha mitt egna behandlingsrum...
Men först väntar 2 veckors semester...sen ska jag ta tag i allt..

Undra hur C och jag fortsätta samarbetet på bästa sätt? Tankarna snurrar förfullt..Kul e det iallafall Ska prata mer med henne om detta..

Detta var liten rapport om hur det går för mig och Foten.

Även om regnet fortsatte vräka ner kändes det väldigt soligt för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar