tisdag 7 juli 2009

Mjukstart av semestern

Jag skall jobba på torsdag men mjukstartar min semester idag. Skall upp till Lövsjöstugan som jag o mina syskon hyrt en vecka. Ett miniscoutläger 11 barn och 6 vuxna. Lillsyrran bad mig ladda med tålamod, jag får nog helt enkelt tänka att jag är på scoutläger och ha det tålamodet. Jag är ju inte med hela veckan så det skall nog gå bra, nog värre för lillsyrran:-)
Idag kommer P´s kompisar från Stockholm, så det passar väldigt bra att jag drar iväg, så att de kan sitta och snacka sin goja tills jag kommer hem igen.

Igår jobbade jag och njöt att det inte var lika varmt, P hade hyrt ett släpp och fick slängt massa skräp på tippen. Våran sängram åkte oxå, så nu ligger vi på madrassen rakr på golvet, inte det bästa för en gravid. Tur att jag kan ta tag i elementet när jag ska upp. Det är inte många nätter som jag kommer vara hemma tills första flyttlasset går och vi sätter ihop min gamla dubbelsäng. Med ram.

"Glenn" väckte mig strax innan fem imorse, bebisen tränar nog för att bli ett fotbollsproffs...Ska börjas i tid. Annars är allt bra på den fronten.

1 kommentar:

  1. Kul att umgås med nära och kära, men i lagom mängd...har själv umgåtts med kära svärmor idag medan de andra flyttade möbler från Borås till Sandared, från ett demensboende till ett annat. Känner mig själv ganska yr i mössan efter att ha svarat på samma frågor hela dagen. Har inte hämtat mig fysiskt efter dagen i Ullared igår, förstår värken i dina ligament, tror jag också har ngt sådant;) tufft att ha semester, kram Majken

    SvaraRadera