söndag 19 september 2010

Övertygad

Efter att jobbat i hemtjänsten i helgen är jag väldigt glad över mitt beslut att sluta i hemtjänsten. Lördagen var vi 3 ordinarie och 4 vikarier (3 utan delegeringar) Jag fick jobba ihop med ett stolpskott. Kunde inte ta något intitativ själv utan gick efter mig som en svans. Sånt orkar jag inte med. Sen visade det sig att vi var en kort på em, samma gällde idag. Jag skulle jobba 730-14 + 17-22 idag men kände redan när jag vakande imorse att jag inte var riktigt kry men åkte till jobbet ändå. Kunde byta med en kollega så jag ska jobba 17-22 en annan helg. Men jag fick jobba över till kvart i tre idag. Inte roligt att jobba över när man inte får betalt i pengar utan i tid:(.

Så det känns verkligen skönt i hela mig att jag beslutat mig för att satsa på Foten. Då kan jag bara skylla på mig själv ifall det blir tokigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar