lördag 4 september 2010

En skön ledig lördag.

Idag har jag verkligen njutit. Albert & jagklev upp tidigt imorse o lekte medans P fick sova lite. Klockan 9 väckte vi honom och planerade dagen. Kl 12 skulle vi vara inne i stan för fotografering av Albert. Vi packade in oss i bilen o åkte in. En strålande sol sken från himlen och det var riktigt kanon höstväder. Vi träffa vår fotograf vid Valand o gick ner till Trådgårdsföreningen. Det var riktigt roligt att vara med när lille A skulle var "topmodell":) Fotografen sa att hon fick bra foton så det ska bli väldigt kul att få se resultatet. Eftersom inte Albert går ännu var han oftast en bra modell, när han inte satte igång o krypa som bara den, eller skulle ha in allt grus i munnen.

Efter fotograferingen strosade vi upp längs Avenyn o vi satte oss på en uteservering o tog en öl. Snacka om njuta.

Väl hemma sattes det igång med storkok, vi gjorde en köttgryta som blev så j-vla god rent ut sagt, köttet var så mört att det bara smalt i munnen. Efter en lyckad middag bakade jag lite bröd innan vi drog ut på en liten "reklamrunda". Porthällascoutkår har en rekryteringskamanj o eftersom P hjälpte Björkekärr får jag glatt hjälpa Porthälla.

Kvällen har avnjutist hemma med vin & Här är ditt liv.

Det har varit en riktig kanondag, jag har fått vara med min familj och bara njutit. Inga måsten utan bara roliga grejer. Batterierna har verkligen laddas. Bara att hoppas att morgondagen fortsätter i samma härliga takt! Då pallar jag arbeta ett tag till innan nästa lediga tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar