tisdag 28 september 2010

Kattpiss mysteriet.

I helgen fick vi en säng till A av min stora syster. Efter lite meck fick vi hem den på lördagskvällen. Vi var lite trötta så vi ställde den rakt in i hallen. Efter ett tag när jag kom in i hallen tyckte jag att det luktade kattpiss. Slängde ut madrassen på loftgången för att den skulle få vädras lite. På söndagen ställde vi in sängen i A´s blivande rum, efter att P fått lukta på hela sängen. (Han kände ingen doft) Jag öppnade fönstret i rummet o stängde dörren. Vi åkte ner till Allum en sväng och när jag öppnade ytterdörren slog kattpiss doften emot oss. Mycket konstigt att den är så stark när man just kliver innanför dörren. Hm sa herr Fränberg..måste vara en katt som pissar på dörren..mm sa fru Fränberg då. Men då slog blixten ner i herr F´s huvud. Han böjer sig framåt i skohyllan o tar fram sina ny tvättade väldigt gamla gympaskor. Jorå. nog fasiken var det hans skor som lukta kattpiss. Himla tur att jag inte han ringa min syster o gnälla på hennes katt. P fick snällt gå ner till soprummet med de s korna. Nu luktar det gott här hemma igen! Mysteriet var löst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar