fredag 17 september 2010

Ibland blir det inte som man tänkt sig...

...men det blir bra ändå.
Onsdag förmiddag bestämde vi att äta lunch ute. Pannkaor på stormkök uppe vid SAIK-stugan vid Kåsjön. Solen sken o himlen var blå när vi packat vagnen och gav oss i väg. Vi bestämde oss att gå en väg vi inte gått tidigare, en jättebrant backe, när vi kom högst upp fick vi dagens första överraskning. Trappor. Så då bar vi vagnen upp för dem. Gick fint. Började gå i ett villaområde. -Här kan vi ta vänster sa vi och knallade ner för gatan. Återvändsgränd. Bara att vända o ta nästa gata. Nit igen. ÅTervändsgata men denna gång hade vi lite tur så att det fanns en liten stig i slutet på gatan. Stigen ledde till en annan gata. O nu visste P lite mer exakt vart vi var. Så nu skulle vi gå in i skogen. Inte det smartaste draget idag kanske. Fick bära vagnen lite grann med det gick bra. Tillslut kom vi fram till en hästhage så A blev väldigt nöjd. Nu var vi äntligen på rätt väg, nu visste tillomed jag vart vi var. Det dröjde inte många minuter förrän vi var framme vid Kåsjön. Vi hittade ett bord m bänkar nere vi sjön och P packade upp stormköket. Kom ingen gas..slut sa P.P´stålamod började tryta. Så jag sa till honom att ta A så packar jag ner allt. När jag på slutet skulle ta gasolen så kändes den inte alls tom. Så jag var tvungen att sätta upp stormköket igen för att testa. Jodå då kom gasen, men inte riktigt så mycket som vi skulle behöva. Det tog otroligt lång tid att steka bara en pannkaka. Vädret gick från fint till mindre fint, började blåsa och bli kallt. P fortsatte brassa pannkaka. Tillslut gav han upp, o jag var tvungen(igen) att kolla ifall jag kunde. Kunde inte göra bättre än P. A satt i Ps knä och började bli blå av kyla och frös så han skakade. Hm..mamman(jag) hade visst glömt skötväskan men lite varma kläder. Så det blev att stoppa ner A i vagnen efter att han fått på sig sin fars flanellskjorta och massa filtar. Snabbt packdes allt ner.

Vi började vår promenad hemmåt. Bara vi kommit en bit så slutade det blåsa och blev gott väder. Men när vi närmade oss Furulund såg vi att himlen var väldigt svart. Vi hann komma innanför dörren innan det kom värsta störtskuren.

Det var tur att det inte gick så bra med pannkakorna för då hade vi fortfarande varit ute när regnet kom. Självklart gick vi hemifrån utan regnkläder. Så inget ocnt som inte har något gått med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar