fredag 2 oktober 2009

5 v

Idag har vi varit på BVC igen. Albert växer som han skall 1 cm längre än förra veckan och väger nu 3730 g. Han förljer kurvorna som ett litet mönster barn. BVC sköterskan säger att han är spänstig och fin. Så OKstämpeln kom fram idag igen:)

Veckan som gått har varit både och. Det som gör att det har varit dåligt är väl igentligen bara en grej.(dygn)..Onsdagen. Albert var skrikig hela dagen. Jag hann inte göra ngt. Sprang runt i morgonrock ,oborstade tänder och hår & med rinnade bröst. Kände mig som kossan Rosa. Längtade till att klockan skulle bli fem så att P kom hem.P skulle hämta den nya bilen efter jobbet. När klockan var 15 hade jag äntligen fått A att sova ute i sin vagn. Då ringer P, han hade slutat tidigare och undrade ifall jag ville med och hämta nya bilen. Självklart ville jag det. Vi åkte och hämtade bilen och sen åkte vi till farfar R & extrafarmor E och visade upp våran bil. Gott kaffe och fika hans det oxå med där. A uppförde sig så väl.Visade inga spår av dåligt uppförande från förmiddagen. Sen kom natten till torsdagen, trodde jag att skulle få ett bryt. Albert var lite skrikig och velig vid bröstet, somnade till på kvällen och vaknade vid midnatt sen ville han inte somna ordentligt utan skulle suga lite, vila lite, skrika lite, sova lite, suga lite....När klockan började dra mot kvart över fyra var jag gråtfärdig av trötthet..så jag knuffade lite på P som flög upp ur sängen och tog över..Jag behövde inte säga ngt direkt...det räckte tydligen med en blick på mig för att förstå att jag var på gränsen. P hämtade utpumpad mjölk och tog den lille pajsaren. Jag vände bara på mig och somnade som en stock. Skönt att man inte är ensamstående. När jag sen vaknade några timmar senare var det lungt.

Det som vart bra är att inatt så funkade allt super bra. Det verkar nu som min mjölkproduktion kommit igång ordentligt och att Albert fattat bättre hur det hela funkar med maten. Kom på igår att det bästa är nog om jag borstar tänder och hår och tar på mig innan P går till jobbet så man är lite fräch under dagen. Så slipper jag springa runt med lätt panik.
Jag har oxå varit i väg på ett ledarmöte med scouterna. Tyckte det var jättekul att komma tillbaka och känna sig lite delaktig i verksamheten igen.
Albert fick i veckan ett paket på posten. En kompis mamma hade stickat en så söt kofta. Så himla fin. Jag blev väldigt glad.
Igår så låg A i en kompis knä och fort jag prata så la han huvudet åt mitt håll..känner han igen min röst nu tro? Kan ju alltid hoppas.

O nya bilen..va det känns skönt att ha en ny bil..lite lyxigt. Nja mycket lyxigt får jag nog säga.
Skönt att slippa Saaben iallafall.

Helgen ska gå i scouternas tecken, jag och Albert ska rekrytera och P ska ha arbets dag och rekrytera. Söndagen ska vi till Lövsjöstugan och greja lite. Bara solen har lust att vara framme hela helgen!

1 kommentar:

  1. Klart han känner igen din röst, han har ju hört den hela tiden i magen :)/Stina

    SvaraRadera