söndag 11 oktober 2009

Bra med frisk luft? För alla?

Lördagen tillbringades ut i Skatås terrängen. Hela lilla familjen packades in i bilen och vi åkte till ut i naturen för den årliga GÖKtävlingen. Lite kallt ute med det regna inte iallafall. (Min kära sambo som varit scout i hur många år som helst, sa att om det börjar regna åker jag hem för han hade kollat massa olika väderprognoser. Så regnkläder togs inte med.) Albert somnade i sin vagn och märkte inte av alla ungar som stojade runt honom. Vaknade åt och somnade om. Han gillar verkigen frisk luft. Själv kände jag mig lite friskare från förkylningen och tänkte att frisk luft kommer göra mig gott, kommer vakna på söndagen som en ny människa.
Efter en härlig dag med goa vänner från scouterna styrde vi hemåt, P skulle iväg på kvällen så jag la mig för att vila en stund. Sen körde vi in P till stan.
Laddad med godis och dricka skulle jag ligga på soffan o se på tv med min son. Båda somnade. Jag vaknade till, paff över att A sovit så gott hela kvällen & paff över att jag hade mer snor i näsan o mer ont i halsen än innan all frisk luft.
Albert vaknade vid midnatt och efter det var han lite tokig, hade nog sovit lite för mycket under dagen för nu ville han inte sova mer. låg o tittade på mig med sina fina ögon. Vi sov från och till resten av natten.
Vid sex fick P ta över sin pojk och jag sov gott i 2 timmar. Vaknade sen och mådde skit. Halsont,snorar och är lite hes.
Så frisk luft för mig var nog inte det bästa men för Albert. Så nu skall jag försöka bli duktig med att gå ut med honom varje dag. Nu sover han ute i vagnen på loftgången.

O trots alal väderprognoser som P läst så kom det en liten regnskur men det var så lite att P inte åkte hem..kanske bäst att alltid ta med sig regnkläder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar