tisdag 20 oktober 2009

Åså gick det en vecka

P var hemma hela förra veckan och var förkyld, jag kände mig mycket bättre, nästan frisk. Men i söndags smällde det till. Så nu har jag ont i halsen, näsan rinner och hostan är åter. Inte alls pigg.
Torsdagen var jag och fick OK-stämpeln i ändan av barnmorskan. Nu är man slutbesiktigad, så nu kommer jag inte träffa henne förrän nästa barn...och det kommer inte bli riktigt än.
Fredagen lämnade jag boet för att träffa lite scoutvänner för en bit mat på Haltas. Det var mycket trevligt att lämna sambo och barn för att bara vara Therese en stund. När jag var på väg hem började dock mina bröst påminna mig om att jag faktiskt är mamma oxå. Ifall jag hade bomber innan vet jag inte vad jag skall kalla det jag fick då. Det var bara att pumpa ut för inte var lillkillen sugen på mat när jag kom hem.
Lördagen gick vi upp tidigt för P skulle på svensexa och behövde skjuts. Jag var gräsänka till söndag em. Skulle luncha med mina fotklasskamrater, av hela klassen blev vi fem stycken. Vi åt gott, fast tog en timme att få in maten. Det var väldigt mycket folk på stan, kändes som man var från landet för jag kollade runt så på alla människor. Albert var gör snäll, sov ända tills jag skulle lassa in honom i bilen. Var bara att sitta på Grönsakstorget och amma. Mätt och belåtna styrde vi bilen till Hisingen och kusin Elsa. En liten pysselstund hade vi där innan jag aptrött körde hemåt på kvällen.
Söndagen tillbringades i Backa folketshus. Det var distriktstämma m scouterna. Albert uppförde sig väl och skrek bara till där han skulle. Lite surt var det bara att emkaffet tog slut, då var även jag helt slut. Åkte hem till P som var pigg och fräch. Han hade grejat en massa i lägenheten och när jag kom hem åkte han och tvättade bilen. Jag och Albert la oss o sov lite middag tills P kom hem med middagen,pizza.
Min mobil lever sitt egna lilla liv. Alla numrena är raderade igen och det går inte smsa. Mycket surt. Ska till Telenor snart. Var där igår men då var deras datasystem paj så de kunde inte hjälpa mig.
Nu ska jag sätta mig och pyssla lite med alla mina papper..gossarna ligger på soffan och kollar på gula gubbar(Simpson) vilka jag tycker är de tråkigaste som finns. Så de får gärna fortsätta med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar