tisdag 27 oktober 2009

Höstlov

Äntligen börjar jag må lite bättre. Hostar och snorar fortfarande men orken börjar komma tillbaka och viljan att göra grejer. P har haft semester igår och idag så idag passade vi på att ta en promenad till Prästtjärn och äta lunch. Albert sov gott under hela utflykten i sin vagn.
Solen skiner och jag njuter av min lunch som min älskling gjort till mig.
Aldrig fel med nygräddade pannkakor,grädde och sylt.


Äntligen invigning av stormköket jag fick när jag fyllde 35



Prästtjärn.
Äntligen blev det även invigning av stormköket jag fick när jag fyllde år(i januari) Ångrar att vi inte testat det innan för det var grymt gott med pannkakor i höstsolen. Imorse kom även lilla L till oss för att vara med Albert. L har höstlov och tycker om bebisar. Hon tycker dock att Albert sover och äter alldeles för mycket. Han vill ju inte leka. Men hon verkar nöjd efter dagens händelser, pannkakor ute och sen bada och klä på Albert på eftermiddagen.
Ända sedan födseln har Albert bajsat flera gånger per dag. Jag hann nu börja bli lite orolig för han inte hade bajsat på någon dag.En liten avvikelse i det normala, han har ju ätit som vanligt. Men nu behöver jag inte vara orolig längre, en halvtimme efter att P åkt till Ullevi idag tyckte jag att det kändes konstigt i mitt knä där jag hade Albert, så där lite fuktigt. FUKTIGT!!!!????!!!!! Grabben hade ju bajs upp till armhålorna. Snacka om att ladda och sen lägga ett lass så att man tappa hakan. Den vita bodyn med blå getingar fick jag klippa upp, då jag inte ville kleta bajs i hela huvudet på honom. Sen fick han bada i handfatet. Efter det var han en mycket nöjd bebis.






2 kommentarer:

  1. Grattis på 2-månadersdagen lille gubben.
    Kram från farmor Ulla.

    SvaraRadera