fredag 15 juli 2011

Semester

Det är skönt att ha några dagar ledigt. Mina nio semester dagar har verkligen varit fullbokade. Svärmor körde vi ner till Åsa på lördagen, där hon hyrt ett hus i 2 veckor och stannade själva kvar till på söndagen. På måndagen var mormor och moster barnvakt åt Albert så att vi fick städat i lugn o ro. Det blev riktig storrengöring, lister, fönster, under bäddsoffan mm. Riktigt skönt att veta att det är ordentligt rengjort.
Tisdagen fortsatte jag och pilla i hemmet och min käre make åkte till tippen med ett lass, städade bilen, invändigt och utvändigt, innan han åkte ner till centralen för att hämta våra gäster från Stockholm. Resten av tisdagen ägnades åt lek,maat och massa snack.
Nu när vi har gäster sover jag i Alberts rum med honom och P har sällskap av B i dubbelsängen och N har soffan. Albert gnydde väldigt på natten och jag stördes både av den otroligt hårda sängen och trafiken utanför. Så min nattsömn var inte så god.

MVC
Halv åtta sov fortfarande alla killar och jag drog i väg till MVC. Är nu i v. 33. Alla mina prover visade sig vara bra som vanligt, när barnmorskan skulle lyssna på hjärtljudet hittade hon inte det "perfekta" ljudet så jag blev liggandes på rygg lite väl länge. Slutade med att jag fick ett blodtrycksfall...när jag låg. Har aldrig hänt mig tidigare och det var läskigt tycker jag men när jag väl fick ligga på sidan en liten stund blev jag bättre och kunde dra hemmåt. Nästa besök är om 2 v.

Väl hemma igen visade det sig att Albert hade sovit längst av alla till fem över åtta. Det händer väldigt sällan. Eller aldrig, snarare.
Vi packade bilen och drog ner till Åsa igen. Där blev det lek och bad i havet.

Svärmor 70 år
vi firade svärmor med kräftor,räkor och tårta, det regnade hela dagen så vi fick sitta inne. Det gick bra det med. när klockan var åtta lassade vi in oss o styrde hemmåt igen. Alla var väldigt trötta så det blev inte mycket action vid hemkomsten.

Nu är det fredagkväll och jag njuter av lugnet. Lillgubben sover och "gammgubbarna" är ute och gör stan. Imorgon är det jobb igen....detta års semester är slut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar