söndag 3 juli 2011

Bagageloppis- ett söndags nöje:)

Det tar på krafterna att i värmen vara på loppis, tur att man kan vila lite!




Idag roade vi oss med att packa bagagen full och drog på en bagageloppis ute vid Slottskogsvallen. Det var några grejer som jag absolut ville bli av med, bla P´s två pubspeglar. Självklart är de tillbaka hem igen. Det var varmt och lite långtråkigt. P fick sköta försäljningen. Märktes att han jobbat som fiskargubbe, tjötet satt fint. Albert var på ett strålande humör. Han fick ju leka fritt i bilen, något han inte får så ofta i vanliga fall. Vi sålde inte allt men vi gick + iallfall. Så vi köpte hämtmat på hemvägen.
Jag kände mig lite trött efter maten så jag tog en powerrnap innan vi åkte upp till Kåsjön för ett litet dopp.
När vi kom hem skulle P sätta upp en rullgardin i sovrummet. Då hände en liten olycka med Albert. Han tog tag i hörnhyllan vi har där inne och fick den att tippa. Så nu har han ett härligt sår på ryggen och en bula på huvudet. Vi alla blev lite skärrade, det brukar inte gå så illa när han grejar runt. Det blev en heldel tårar och tillslut somnade han.
Efter någon timme sömn vaknade han och jag satt brevid hans säng. Då knakade hans säng till och ena botten skruven åkte ur. Så nu får han ligga i vår säng inatt. Behöver inte ha mer upplevelser idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar