onsdag 29 juni 2011

Baddare i badet

Idag fick Kåsjön och nya långgrunda badplatsen besök av familjen Fränberg. Jag tog på mig min nyinköpta baddräkt från Gekås. Det visade sig att jag visst blivit lite väl rund om magen så den gick inte alls på. Så jag fick bara plaska fötterna men det var skönt det med.
Albert var först lite avvaktande till vattnet det var roligare att springa i sanden. När jag sen lyfte upp honom och bar ner honom till vattet blev han som för bytt. Han sprang runt i vattnet, skrattade,ramlade och reste sig och borstade av händerna som att han fått skit på dem, plaskade igen och slängde sig lite. När P sen tog upp honom skrek han och var jättearg. O iskall var han oxå.
Det var så kul att se att han inte var rädd för vatten utan tyckte att det var roligt att bada. Så blir det fint väder imorgon blir det en dag på stranden för jag och Albert är lediga!

Värmen gör att mina ben ikväll känns som två stela stubb bitar. Inte ett dugg kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar