söndag 19 juni 2011

V 24= en tuff vecka

Denna vecka trodde jag skulle bli en glidar vecka. Men ack vad jag bedrog mig. som vanligt jobbade jag sent på måndagen och P på tisdagen. På tisdagen var jag & P på MVC och gjorde den vanliga kollen. Alla värden var bra. Mitt blodvärde var bättre nu än när jag väntade Albert. Hade gått upp 5 kg totalt sen jag blev gravid. O vid samma tid med Albert hade jag gått upp 6 kg. Bebisen följer kurvan som den skall och när jag jämnförde med Alberts så ligger de lika.
På onsdagen drog jag och Albert iväg tidigt vi skulle ner till Frillesås på kusinernas skolavslutning. Vi kläde oss som om att vi trodde att det var sommar. När vi kom fram insåg jag att det var svinkallt. Men det var bara att hålla god min och hoppas att vi inte skulle vara ute allt förlänge. Efteråt åkte vi hem till syrran och åt lite tårta, jagade hönor, gosade med katterna, lunchade och vilade innan vi åkte hemåt igen.

När jag kom hem och öppnade posten från FK blev jag chockad. Min mamma som varit hjärnskadad sen -94 och haft personliga assistenter sen -95 har nu blivit av med sin assistans from med juli. Eftersom hon kan göra väldigt mycket själv anser de på FK att hon inte behöver ngn assistans. Problematiken med min mamma är ju bla att hon har inget närminne,ingen intiativförmåga, ingen mättnads el hungerkänla, försvagad i muskelaturen, synbortfall på ena ögat och behöver då hjälp med att bli påmind om vad hon håller på med,vad hon skall göra, vart hon är på väg, vilken dag det är, vilket år, att hon redan ätit 5 smörgåsar.mm.Men det behöver hon ingen assistent till.
Klockan var rätt mycket så jag kunde inte göra så mycket mer än att ringa syrran och berätta vad som hänt. Resten av kvällen var jag som en urblåst ballong. Trött o ledsen o huvudet fullt med undringar.
På torsdagen for jag till jobbet och mellan kunderna mailade jag LSShandläggaren som har hand om mamma. Hon ville att jag skulle överklaga så fort som möjligt. Så jag har hållt på att knopa med det. Kvällen ägnades åt lite scoutmöte.
På fredagen var dagis stängt så jag och Albert var och lunchade med en kompis och sen hände inte så mycket. Hämtade P på jobbet och sen åkte vi till ica och handlade lite.

Lördagen- jag skulle jobba på morgonen så jag tänkte om jag tar sju bussen hinner jag göra massa pappersarbet innan 1a kunden. glatt hoppade jag på 515. När jag sen kom till terminalen visade det sig att 513 inte gick förrän 7:45. Så det blev en halvtimmes ugglandes på terminalen.
När klockan var tolv hämtade P & A mig och vi drog på minisemester söder ut. Vi hade hyrt en husvagn nere i Ullared. När vi kom ner gick hela familjen in och började shopa. Albert blir ganska snabbt less på att shopa så efter att vi fikat gick far och son ut till lekplatsen. När jag fyllt min vagn gick jag till kassan och plockde sen upp killarna innan vi checkade in på campingen. Albert som aldrig tidigare varit i en husvagn hade fullt upp att upptäcka allt. Det fanns även ett yttertält som stod på en trätrall. Mycket yta för en liten kille att röra sig på.
Det regnade men när det blev uppehåll bestämde sig P att vi skulle grilla. Tyvärr så började det ju regna igen så P fick själv stå ute i regnet medans jag höll på att bli tokig på min älskade son som skulle dra rullgardinen upp och ner. När väl maten var klar var det gott att äta.
Sov inte så gott under natten för regnet smattrade väldans på taket och gjorde mig lite nödig, o inte orkade jag kliva upp.
Upp hoppade vi på söndagen och kl 8 var jag åter på plats på Gekås. Shoppade i två timmar innan jag återvände till husvagen och vi packade in oss i bilen och for hem igen. En väldigt lyckad semester tycker jag. Fast hela familjen har varit helt sleten sen vi kom hem. Albert fick både kläder och leksaker. Köpte en spis som vi satte ihop som han genast lekte mig. En paraplysulky för dockor/nallar har han oxå kört runt med och han fick även en leksak som hette "min första dator" som han oxa lekt mycket med. Det är ju kul att han gillar grejerna man köper till honom.
Annat som köptes in så att vi klarar oss året ut var tvål,tankräm, deo, duschkräm mm. O lite nödvändigheter till nya bebisen.
Nu laddar vi för en ny vecka som förhoppningsvis blir lugnare. Kan jag ju hoppas på iallafal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar