söndag 26 juni 2011

Midsommar!

Denna görgoda marängjordgubbstårta gjorde min älskade make!



Helg har varit otroligt lugn o skön. Ingen stress bara njuta. På midsommarafton kom mamma och M & J med barn och vi åt en trad. lunch. Jungerstens visade vad skåpet skulle stå, bara potatis, köttbullar, korv och ägg. Fränbergarna fick sillen. Nubben uteblev för alla. Efter lunchen satte vi oss i bilen och skulle till Jonsered för att dansa lite midsommardanser. Det var så otroligt mycket folk och bilar att vi tillslut hittade parkering halvägs till Råhultsstugan. Beslutet blev att vi åkte till Slättenvägenslekplats istället så att barnen skulle få leka lite i friska luften. Det var verkligen friska vindar ute vid lekplatsen, när vår bil packat ur oss kom J och sa att kusin E hade somnat i bilen. Så det var bara att packa in sig och åka hem igen:)
Väl hemma gjorde min kära make en smarig marängjordgubbstårta som vi smaskade i oss. efter detta äventyr körde jag hem morsan. Kvällen avslutades med grillning och tvtittning. Albert & kusin E lekte jättebra och det var så kul att se dem ihop utan bråk.

På lördagen var jag så seg kände mig bakfull, så kan det gå när man sitter och tittar på tv sent på kvällen. Albert och jag gick tidigt till lekplatsen. Där fanns det självklart en liten liten vattenpöl, gissa vems son som satte sig i den? Självklart min. Dagens händelse var grillning i Utby, trevligt att träffa vänner man inte ser så ofta. Fullfart på alla 5 barnen och när fäderna gick med barnen till lekplatsen hann vi mammor tjöta lite skit. När jag skulle resa mig upp för att sätta mig solen satten jag min barfota fot rakt på en smaskig mördarsnigel och jag trodde först att det var en jordgubbe. Värdinnan gick sen och hämtade "mördarsnigelsaxen" klippte till snigeln och slängde över den till grannen. Kvällen blev sen en lugn tvkväll.

Söndag och min tur att gå upp med Albert. självklart ska han upp tidigt då. Halv åtta var vi nere i källaren coh började röja. Så nu är det ordning i vår källare, nästa vecka ska vi åka på bagageloppis om vädret är ok och kränga våra överflödinga saker. Albert har varit snorig,gnällig och trött idag, undrar ifall han håller på att bli dålig. Han slocknade kvart över fem vaknade en timme senare drog han i sig en flaska välling o somnade igen.

En väldigt skön helg med rätt mycket vila för en gravid småbarnsmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar