tisdag 9 november 2010

Lite ditt o datt

När vi var på övernattning för några veckor sedan så skulle vi fiska med scouterna. Då måste man ha mask. De var lite svår flörtade så då sa jag att man kunde använda sig av maskfinnar-funktionen på mobilen. Nähä finns inte sa scouten, vänta o se sa jag. Så jag tog fram min mobil, satte på min timer på 15 sec och sen böjde jag mig framåt o "sökte" av ett område. Efter en liten stund pep det och då sa jag, gräv där, där finns mask. O scouten grävde. Men fann ingen mask. Ojdå då jag han måste ha hunnit att smita:) Mobilen är verkligen fantastisk.

På hemtjänsten härom dagen bjöd en gammal dam med diabetes mig på en Marianne. -Jag behöver verkligen socker i mig idag för jag är så trött sa jag. Men du är väl redan tillräckligt söt i blodet så du ska väl inte ha ngt fortsatte jag. Då sa den gamla damen att jag kanske skulle ta en till så jag blev lite söt jag med. Tack för den.

Albert går nu för fullt. Tycker jag märker nya grejer varje dag som han gör. Helt plötsligt vinkar han och klappar händer. O säger mamma. Konstig att han säger mamma när jag inte varit hemma så mycket som pappa. Han har varit lite långhårig så idag tog jag o P fram saxen och klippte. Nu vet jag varför jag är fotterapeut och inte frisör.

Jag har sedan länge startat min nedräkning för att sluta i hemtjänsten, nu har det hela tagit en liten annorlunda vändning. Jag lyfte lite tokigt på jobbet för ca 2 veckor sedan och har sedan dess haft ont i ryggen. Har tänkt att det går väl över. Men icke. Så i går gick jag till läkaren. Blev sjuksriven från hemtjänsten i 2 veckor, ska undvika lyft,konstiga arbetställningar och bilkörning( lite bil är ok) och börja med sjukgymnastik. Så på torsdag ska jag på sjukgymnastik. Kommer tillbaka för att jobba en dag. Tur att jag kan fortsätta med Foten iallfall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar