tisdag 23 november 2010

Yehaa!!!

Nu är det gjort! Sista passet i hemtjänsten. När jag satte mig i bilen i morse så snöa det o det var inte alls roligt att köra. Sen fick jag besöka gamla otroligt gnälliga tanter..beslutet att jag skulle sluta hemtjänsten har aldrig känts bättre efter denna dag, fick dessutom jobba över 30 min. Jag hade i min dumhet trott att jag skulle få ngn liten present när jag sluta, lite snoppet så fick jag ingenting. knappt ett hej då. Så det känns helt rätt att inte behöva jobba där igen!

Men igår när jag kom hem hade A & P varit på Allum och köpt en present, en liten porslinsängel. Det gjorde mig varm i hjärtat. Att P kommer ihåg att jag tycker om änglar o att köpa present t mig.
Bara för att fira det nya som börjar nu åkte vi idag till Allum, firade stort med varsin mjukglass, jättegott när snöstormen yr utanför, Albert som inte är så bortskämd med presenter fick idag en present av sin glada mor. Han älskar att gå runt med vår sopborste så han fick ett rosa(fanns inte i blått)städ set. Det var sopborste,stor o liten,skyffel,hink och mopp. Förhoppningsvis kommer han tycka att det är jättekul att använda dessa.
Presenten till mig själv blev en nyhet på bolaget. En whiskey i petflaska. Den provsmakar vi nu ikväll.
Det är bara P som inte fick ngn present idag, inte mer än en fru som kommer vara hemma lite mer. o det är haqn nog glad över tror jag.


Hoppsan, det ringde på mobilen nu är jag plötsligt prenumerant på bingolotto...så nu stöttar man föreningslivet..för det gjorde ju inte familjen fränberg innan...

5 kommentarer:

  1. Före detta kolleganmåndag, 29 november, 2010

    Förstår att du blev besviken när sista dagen blev sådan, till saken hör väl att de flesta missat att du hade sökt semester dina sista dagar och inte hade fattat att det var din sista dag. Synd att du inte kom och jobba i söndags. Vi hade köpt in adventsfika med glögg och pepparkakor samt en liten avskedspresent. Kanske blir någon annan gång. Såg att du hade din salami liggandes i kylen hos oss. Hoppas vi ses och att du har det bra med ditt nya (förhoppningsvis lugnare) liv. Kram kram och lycka till med allt!

    SvaraRadera
  2. Trodde ingen brydde sig. men det var skönt att höra att ni gjorde det. :)

    SvaraRadera
  3. Klart vi gör!! Många som kände sig lite snopna och olustiga när de fick reda på att du redan gjort sista dagen. Vi får allt se till att ordna en dag man kan träffas och ta en fika iaf. Så får du ta med dig lillkillen med så man får se honom med! :)

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att du trodde det om oss!
    Tror du inte vi blev snopna när du blev förskyld när du skulle jobba din sista dag... Typiskt!

    SvaraRadera
  5. Ja jag blev ganska snopen själv när jag vakna med en förkylning..som dessutom en vecka senare fortfarande sitter kvar. Kommer troligtvis förbi på fredag vid lunch.
    (Det har ju vart så många som slutat så jag trodde ni börjat lessna på det.) Men jag kommer sakna er kolleger i Åsa.

    SvaraRadera