tisdag 30 november 2010

En överaskande man

I lördags hade scouterna sin årliga basar som jag varit med och dragit en hel del med de sista dagarna. Kom hem ganska sleten och tänkte att va skönt att vi ska "bara" över till grannarna, äta lite och dricka ngt gott för att fira att jag bara har ett jobb.
Blev lite paff när P sa att han tyckte inte att jag skulle ha mjukisbyxor, ngt som jag annars kan tänka mig ha när jag går över till dem. -Det kan väl vara kul om vi förengångs skull går klädda utan mjukbyxor sa P till mig. Så det blev andra brallor.
På pälsade knallade vi i väg och när vi kom utanför grannarna ser jag svärfars bil stå parkerkerad där. Är R här? säger jag lite förvånat, P svarar att han hade hört ngt om att det var ngt snabbt ärende i POHstiftelse som skulle klaras av. Inget förvånar mig när det gäller svärfar, att åka hem till ngn en lördag kväll för att få ngt fixat.
Men vad jag bedrog mig. Hela fränbergs klanen är samlad hos grannarna. Min älskade man hade i hemlighet ordnat en överasknings middag åt mig. Jag hade inte anat någonting. Så det blev en mycket trevlig kväll med familj och vänner och god mat o dryck.
Tack alla som bidrog till denna överaskning!!
Trodde nog inte att min man kunde vara så här påhittig. Bara det var en överaskning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar