måndag 15 november 2010

Skit oxå!

Sicka dagar vi haft...började i onsdags kväll, A spyr ner hela sängen...efter en stund blir jag dålig o efter ännu liten stund är P oxå magsjuk...A klarade sig med bara spyan..värre var det med hans föräldrar. Torsdagen var barnkanalens dag...
På fredagen kände jag mig bättre men var lite matt..P kände sig oxå bättre så han körde vi till tåget för ett 40årskalas i Stockholm.
Resten av fredagen mös jag o lille A, ingen av oss hade ngn jättematlust förrän på kvällen då vi satt o kolla på Hotell kantarell o mumsade pommes..e de fredag så e det.
Efter en natt med mycket gaser från A så styrde vi kosan till Romelanda. Här väntades peppakaksbakning o pizzabakning o mammamys...så mycket mamma mys blev det inte för lille A ville vara med hela kvällen så halv tio fick jag gå o lägga mig med honom. Då gick han runt på golvet som en onykter, stapplandes fram.

Uppe med tuppen startade vi dagen med en promenad o sen skulle vi sätta ihop det fina peppakakshuset vi gjort...vi ville inte ta socker då vi inte ville bränna oss...SKOLLIM blev det...ingen bra ide. limmet gör att degen smälter. Så det blev ett rivningshus. Tur att jag har flera år på mig att öva tills A kommer uppskatta ett phus.

DEt blev en tidig färd hem då A var otroligt grinig. Hans humör har verkligen varit växlande. När vi kom hem sov han i 2 timmar och sen var det dax att åka till Centralen o hämta P. Vi var lite tidiga så vi passa på att titta på tåg o folk. Trodde huvet skulle vridas om sin axel och ögon ploppa ut på A, så mycket att titta på.

Det var mycket skönt att få se sin man, det var första gången P var hemifrån i fre-sönsedan vi gifte oss.

Borta bra men hemma(mannen) bäst!


Vår dator har börja krångla så otroligt mycket så jag håller på att bli tokig, så nu har P beställt en ny. Skönt. När jag kom till kliniken pajade skrivaren, ska se ifall jag kan fixa den annars får jag åka köpa ny, var kanske inte riktigt det jag planerat.

SUCK!
Hoppas på en lugn vecka då det inte är några kvällsaktiviteter inbokade:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar