söndag 14 mars 2010

Snorunge.

Idag blev det inget babysim för idag har Albert varit hostig och snuvig. Har använt en snorsug,funka så där bra. Kan vara så att jag inte får in rätta knycken kanske? Han har även varit lite grinig av sig och trött. Vi bestämde oss väldigt sent att det inte skulle bli ngn simning, skulle ju lära oss dyka idag så vi ville gå, men när Albert fortfarande sov sten hårt när det var en timme kvar till simningen, sa P att han hellre åkte till IKEA(!!!!!) Vi skulle låta Albert sova tills han vakna och sen åka, vi skulle även äta innan så jag slängde in vitlöksbröd i ugnen. På gallret, så det droppade ner på botten, så när P öppnade ugnen så rök det så mycket att brandlarmet gick igång, Albert vaknade inte ens av detta.

När Albert väl vaknat packade vi oss i väg på familjeutflykt till IKEA Bäckebol. Fick handlat det som stod på listan plus lite till. Konstigt att det kan bli så mycket annat. Knallgrön potta var en grej som inte stod på listan men en sak som kom med hem. Vi köpte pizza på vägen hem och gjorde våran italienska middag lite nyttigare genom att dela på en pizza och äta grönsallad till. Vi delade även resterna från den halva flaskan vin som blev över från lördagen. Mysigt.

Efter maten tittade killarna på sporten och jag kollade på tv i sovrummet. Då mullrade det till ute i soffan och Albert började göra sig redo för att tömma magen. När P trodde att han var färdig gick han för att byta blöja. Men som de senaste gångerna när lille Albert bajat måste han lägga mera dynga när blöjan är borta(det är därför den gröna pottan köptes idag, så att han kan gå på den sen) så det var bara att stå och se på när han gjorde ifrån sig.

Något som är väldigt roligt med Albert just nu är att han har kommit på att man kan blåsa med läpparna och smacka. Händer grejer hela tiden.

Nu laddar jag för min hårda arbets dag, så hård blir den inte för jag har bara en kund, komstigt haft fullbokat två veckor i rad men i morgon bara en kund. Men jag ska ha med mig datorn och göra massa pappersarbeten. Skönt att få gjort och slippa göra det hemma. Tänkte sluta tidígare och åka in till stora stan och shopa lite, får passa på när P är hemma med A.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar